Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PM G4 hänger sig när musen förs till menyraden

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-07 13:30

Har en gammal G4 som mest står och samlar damm. Senast jag hade den inkopplad använde jag system 9.2, har även 10.4 installerat på datorn. Mitt problem:
När jag startar datorn så hänger den sig så fort jag med musen försöker "komma åt något" uppe i menyraden, under äpplet, arkiv osv. Har även försökt starta med alt.tangenten nedtryckt för att komma åt alternativt system, då händer... inget!

Nå'n som har en lösning på problemet?

mvh
hpes:confused:

Kan du boota från CD?

Mvh

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-08 09:59

Ska testa och boota när jag får tillfälle. Kom på en annan grej: Skulle det kunna vara batteriet som kroknat? Sån't kan tydligen resultera i en massa märkliga fel. Tror jag läste nå't om batteriproblem för en massa år se'n. Klockan gick iaf totalt fel när jag startade den sist.

mvh
hpes

Batteriet, sa Bull.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-08 12:31
Ursprungligen av johan_tanying:

Batteriet, sa Bull.

Är du lika tvärsäker som Bull's polare Bill på det?
Isf var jag tydligen inte helt fel ute om märkliga beteenden vid batteritrassel...
G4:an är ju iaf ca 7 år gammal så helt omöjligt kan det ju inte vara.
Får försöka ta reda på vad det ska vara för batterityp och skaffa hem och prova.

mvh
hpes

Senast redigerat 2007-06-08 12:56

Det ska vara detta

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-09 12:23
Ursprungligen av Pocahontas:

Det ska vara detta

Tack för all/allas hjälp! Hörde just med Lanmaster och de har tydligen sån'a hemma. Kom gärna med tips om övriga ställen som man kan hitta dessa batterier på. Lanmaster är väl inte det billigaste stället precis...

mvh
hpes

Det finns billiga kopior, inget att rekommendera, priset ligger runt 150:- för ett "original"
Unna din Mac det bästa.

  • Medlem
  • 2007-06-10 00:10

Kjell & co rular phett när det gäller batterier.

1
Bevaka tråden