Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya in-ear hörlurar

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-06-05 20:38

Skatteåterbäringen är här och jag skall köpa nya s.k. in-ear hörlurar. Har tidigare slitit ut Etymotic ER-6i och mina nuvaran Shure e4c sjunger på sista versen.

Jag gillade verkligen mina ER-6i speciellt för de extremt klara ljuddetaljerna (eller vad man nu säger på audiofilspråk ). Basen var dock lite dålig.

Mina Shure har däremot bra bas men jag saknar detaljerna som ER-6i har. Ljudet är lite "suddigt".

Vad jag letar efter nu är således hörlurar liknande ER-6i men med bättre bas. Jag har sökt runt och hittat tre kandidater alla värda kring 3000kr enligt pricerunner.

Etymotic ER-4p, Shure E500 och Ultimate Ears triple.fi 10 Pro.

Etymotic känns rätt tryggt då det ju är storebror till den jag haft och gillade. Dock har både Shure och UE fått väldigt bra recensioner. Jag är dock lite tveksam till Shure då jag är rädd att den är lika "suddig" som E4c som jag har och UE har jag ingen erfarenhet av.

Så vilken rekommenderar ni?

Är medveten om att liknande inlägg som detta redan frågats till leda. Dock gäller det ju 3000 spänn så jag är tacksam för alla seriösa svar.

Ultimate Ears, lätt.Hade SuperFi5 Pro förut och de är just den där perfekta mixen mellan ER6 detalj-rikedom och Shures bas. Hade ett par ER6i innan dem. Kan varmt rekomenderas, tror definitivt det är luren för dig! 10 pro skall låta ungefär likadant, lite förbättrade på alla punkter.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-06-06 17:36

Låter jättebra.

Någon som har Shure e500 och som kan säga hur de är jämfört med ER-6i och/eller E4c?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-06-06 20:16

Någon som har erfarenhet av Westone? De kommer tydligen ut med en ny in-ear hörlur snart, Westone 3.

Kika på head-fi.org där finns allt och lite till om hörlurar i alla former. Mycket kunniga, och massor med nyttiga artiklar och recensioner.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-06-07 04:13

Kollade in där, rätt kul läsning. Hittade bl.a. lite kul audiofilspråk, t.ex. en förklarning på vad jag menade med att mina Shure e4c låter "suddigt".

Shure m.fl. lider tydligen av något som kallas för high frequency rolloff något som tydligen är vanligt med s.k. balanced armature drivers. Hmm...

Senast redigerat 2007-06-07 04:45
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-06-07 04:45

Har läst runt på olika recensioner, forum m.m. och om jag förstått rätt så skall triple.fi vara bäst för mig precis som du skrev Eindpeng. Men de verkar vara extremt svåra att få tag på... tidigast 20:e juni verkar det som man kan få tag på dom i Sverige... trist.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-06-07 05:17

Nu läser jag dock att Ultimate Ears skall komma ut med några nya, 11. Hmm... svårt det här.

Hehe! Köp lurarna i USA. Har jag alltid gjort, blir billigare. Du får dem på 4 dagar, frakten ligger på ca 100kr, och du har garanti som vanligt. Kan rekomendera earphonesolutions.com, de har bra lager, bra priser och snabb leverans.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-06-07 17:35

Hur är det med tull? Brukar för det mesta beställa inom EU för att slippa det krånglet.

Dock är triple.fi riktigt, riktigt svåra att få tag på just nu. Inte ens earphonesolutions.com som du rekade har dom. triple.fi säljs ju som Limited edition tydligen i omgångar och just nu är den senaste omgången slut. Om jag förstått rätt.

AHa ok.

Nja tull är inget problem alls, de skickar som "Gift".

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-06-13 21:33

Första veckan i juli släpps triple.fi. Dessutom släpper Westone en ny samt att man kanske skall vänta på 11:an från UE. Detta är tortyr...

1
Bevaka tråden