Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wii och Airport - problem med WEP

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som lyckats koppla upp sin Wii mot airport express med WEP-nyckel?

Fungerar hur bra som helst direkt mot ett gammalt härke till D-link. Hört att det ska funka om man kör utan wep men det känns ju sådär.

Nån mer med samma problem?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-09 14:19

Jag kan tyvärr inte tala för Airport eftersom jag inte har någon, men jag kör emot en Belkin med WEP. Du kör 128 bits WEP på Airporten?

Japp 128. Tror det kan ställa till det?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-09 20:36

Det tror jag inte... 128bits klarar den av på min router (som dock inte är Airport)... det känns ju konstigt om den inte vore kompatibel med Airporten... Broadcastar du SSID?

Min Wii kunde ansluta till min Airport Express som kör WPA utan problem.

Ursprungligen av capojava:

Min Wii kunde ansluta till min Airport Express som kör WPA utan problem.

Skumt! Du kör 128 WEP med eller? Var du tvungen att göra något eller funkade det direkt? Jag kör mot min d-link nu men det är rätt irriterande när jag har en APE 20 centimeter från Wii:n.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-11 10:39
Ursprungligen av adde kladd:

Skumt! Du kör 128 WEP med eller? Var du tvungen att göra något eller funkade det direkt? Jag kör mot min d-link nu men det är rätt irriterande när jag har en APE 20 centimeter från Wii:n.

I texten du citerar skriver han att han kör med WPA kryptering.

Dyker din Airport upp i listan när du letar efter trådlösa accesspunkter? Gör den inte det så måste du troligen ställa in i din Airport att den ska broadcast'a SSID...

Ursprungligen av adde kladd:

Skumt! Du kör 128 WEP med eller? Var du tvungen att göra något eller funkade det direkt? Jag kör mot min d-link nu men det är rätt irriterande när jag har en APE 20 centimeter från Wii:n.

Precis som Timber säger så kör jag WPA, eller rättare sagt WPA2 Personal.

Fungerar utan problem mot min D-Link 624+ 3 burkar anslutna....

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-11 11:55

WEP 40 funkar mellan min APE och min Wii. WEP 128 var det kört med.

Ahh.. Tack för hjälpen.

Jag har försökt alla olika varianter jag kan komma på men får ändå inte mitt Wii att koppla upp sig. Får felkod 52130 från mitt Wii hela tiden, oavsett.

Jag har gått ner från 128-bitars till 40 på lösenord. Skrivit in både HEX-lösen och mitt vanliga. Prövat att ha exakt 13 bokstäver, och mer än så, fortfarande fungerar det inte.

Någon som sitter på ett bra sätt att få sin Airport Express och Wii att samtala?

Hjälp!

WPA var det enda som funkade för mig.

Airport Administratörs Verktyg säger att min dator inte stöder WPA? Jag förstår ingenting.

Senast redigerat 2007-06-06 18:48

Har en 12" PB, den sista modellen. Vad behöver jag för att kunna byta till WPA?

Har en PB 15", senaste modellan; funkar från start.

Mycket skumt må jag säga, har du installerat alla uppdateringar och uppdaterat Airporten?

Japp. Och om jag nu väljer WPA mot Airportens vilja säger den att jag kommer förlora möjligheten att ställa in Airporten, och då kommer jag behöva reset:a den. Och med tanke på vilket jävla hassle det var att ställa in den med mitt bredband så slipper jag gärna det.
Jag har tillochmed prövat utan säkerhet överhuvudtaget, trots det vill inte Wiin och APEn leka.

Resettade Airporten, gjorde om alla inställningar och valde WPA trots varning. Funkar fint som fan. Just nu håller den på att uppdatera systemet på Wiin, och jag är mycket nöjd.

Bra! Mycket nöje.

1
Bevaka tråden