Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera osx på ny utbytt systemdisk?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-15 18:09

Om jag bytar ut hårddisk som ska vara systemdisk, kan jag använda samma installationsskiva/licens som jag fick när jag köpte datorn?

En parantes till ovan, finns det någon begränsning i antal ren ominstallation av den OSX-licens som medföljde datorn på den medföljande hårddisken?

Ja
Nej

Räcker det?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-15 20:42
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Ja
Nej

Räcker det?

Ja, det räcker. Tack!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-05 20:02
Ursprungligen av Reisan:

Om jag bytar ut hårddisk som ska vara systemdisk, kan jag använda samma installationsskiva/licens som jag fick när jag köpte datorn?

En parantes till ovan, finns det någon begränsning i antal ren ominstallation av den OSX-licens som medföljde datorn på den medföljande hårddisken?

Vill tillägga denna tråd med ytterligare några relaterade frågor. Jag sätter in ny disk som ska bli systemdisk och startar upp med installationsskivan och installerar systemet.

Kan jag ha min förra systemdisk installerad, dock i annan hårddiskplats utan att det stör? Tänkte ta bort innehållet och använda det som extra utrymme för filer. Vilket är bäst, formatera om den med skivverktyget eller bara radera allt innehåll manuellt?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-06-05 20:45
Ursprungligen av Reisan:

Kan jag ha min förra systemdisk installerad, dock i annan hårddiskplats utan att det stör?

Ja.

Ursprungligen av Reisan:

Tänkte ta bort innehållet och använda det som extra utrymme för filer. Vilket är bäst, formatera om den med skivverktyget eller bara radera allt innehåll manuellt?

Formatera om.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-05 21:11
Ursprungligen av Gunnar B:

Ja.

Formatera om.

Ok, tack för båda svaren. Supernajs!

1
Bevaka tråden