Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Transmission + video

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-05 00:09

när jag använder transmission samtidigt som jag kollar på film så hackar filmen till ibland. ljudet fortsätter, men bilden fryser en halv sekund, och sen fortsätter filmen. båda VLC och Mplayer har det här problemet. har inte märkt av det i quicktime.

förstår inte alls hur de kan påverka varandra? har en macbook inköpt mars '07.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-05 17:17

bumpilump?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-29 22:18

Har nog upptäckt samma sak nyligen, kan inte minnas jag haft problem förut. Sker på allt från HD till material som inte är ngn som helst belastning för cpu:n. Löste du problemet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-09 22:00

ah men titta. nej, jag tror jag lärde mig leva med det tragiskt nog. använder quicktime på de filer som strular.

Har samma problem, och byter ibland (tillfälligt) från Transmission till Bitrocket vid dessa tillfällen.

Har märkt samma sak faktiskt. Kan tycka att datorn allmänt blir rätt så slö när man kör transmission. Känns som den skriver kors o tvärs över hela hårdisken så att den knappt orkar med nåt annat. (o då pratar vi inte några speciellt snabba hastigheter, 600kb/s)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-09 22:41

jomen vänta nu. jag har nog löst det trots allt. jag gick in i systeminställningar - spotlight - integritet och lade in mappen där transmission sparar grejer. testa det.

1
Bevaka tråden