Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro 19"

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att haft riktigt långtråkigt så har jag tittat och tittat på gammla MacWorld filmer och hörde Steve prata om hur Apple Tror att bärbart kommer ersätta eller åtminstånde vara majoriteten mot stationära datorer ...

Är det inte dags att Apple släpper en MacBook Pro 19" och kanske en MacBook Nano (thin) ?

vad tror ni .. är det inte dags för Apple att återigen släppa deras största och minsta notebook EVER !!! ... ?

MacBook Metro Series ?

19"? Då är det inte bärbart längre... sitter precis och installerar en 17" och den är stor nog.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-04 15:14
Ursprungligen av Mattias Hedman:

19"? Då är det inte bärbart längre... sitter precis och installerar en 17" och den är stor nog.

Håller med om att en 19" är ju mer eller mindre "släpbart".

19 tum - då kan vi ju rackmontera den!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-04 15:11
Ursprungligen av Björnström:

19 tum - då kan vi ju rackmontera den!

Hahaha, du är mycket för det där med rackmontering!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-06-06 16:27
Ursprungligen av Björnström:

19 tum - då kan vi ju rackmontera den!

Du och dina jävla rack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-04 15:04

Det vore fantastiskt med en bärbar dator med Full HD-upplösning, alltså minst 1900x1080 (kanske 1900x1200?) pixlar. För det blir lite väl litet på en 17"? 19" Wide är inte så fasligt stort heller. Men i 4 fall av 5 räcker faktiskt 15" och vid behov en extra skärm. Men det vore mysigt med 19" och Full HD!

Ursprungligen av Solid:

Det vore fantastiskt med en bärbar dator med Full HD-upplösning, alltså minst 1900x1080 (kanske 1900x1200?) pixlar. För det blir lite väl litet på en 17"? 19" Wide är inte så fasligt stort heller. Men i 4 fall av 5 räcker faktiskt 15" och vid behov en extra skärm. Men det vore mysigt med 19" och Full HD!

Jag skulle hellre se 1920*1200 på MBP 17" och 1680*1050 på MBP 15". Jag tycker 1440*900 (som MBP 15" har i dagsläget) ger för lite för lite skärmyta.

Ursprungligen av hansfilipelo:

Jag skulle hellre se 1920*1200 på MBP 17" och 1680*1050 på MBP 15". Jag tycker 1440*900 (som MBP 15" har i dagsläget) ger för lite för lite skärmyta.

Håller helt klart med!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-04 18:11
Ursprungligen av hansfilipelo:

Jag skulle hellre se 1920*1200 på MBP 17" och 1680*1050 på MBP 15". Jag tycker 1440*900 (som MBP 15" har i dagsläget) ger för lite för lite skärmyta.

Det kanske skulle funka med 1920x1200 på 17". Men blir det inte lite litet? Apples minsta skärm med den upplösningen är ju på 23" och sex tum är ju trots allt ganska mycket. Men inte mig emot, jag skulle slå till på en direkt!

Ursprungligen av Solid:

Men blir det inte lite litet?

10.5 kommer ju att vara upplösningsoberoende, så då kan man ju justera hur stora knappar och grejer man behöver. Problem solved

Ursprungligen av hansfilipelo:

Jag skulle hellre se 1920*1200 på MBP 17"

Önskan uppfylld.

  • Medlem
  • 2007-06-08 16:22

Äntligen någon som tänker annorlunda (det var väl någon datortillverkare som försökte slå mynt av detta för en tid sedan).

Vill bara passa på att hänvisa ett inlägg för ca 3,5 år sedan. Det har i och för sej hänt en del sedan dess...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-04 15:09
Ursprungligen av Tussen69:

Efter att haft riktigt långtråkigt så har jag tittat och tittat på gammla MacWorld filmer och hörde Steve prata om hur Apple Tror att bärbart kommer ersätta eller åtminstånde vara majoriteten mot stationära datorer ...

Jag tror också att bärbart kommer att vara majoritet inom 3-4 år. Speciellt när dockningsmöjlighet med extern skärm/tangentbord är optimalt.

Ursprungligen av Tussen69:

Är det inte dags att Apple släpper en MacBook Pro 19" och kanske en MacBook Nano (thin) ?

Relaterat till mitt svar ovan, så kan ju en släpbar 19" fungera, med möjlighet till att förflytta datorn om det skulle behövas.

Ursprungligen av Tussen69:

vad tror ni .. är det inte dags för Apple att återigen släppa deras största och minsta notebook EVER !!! ... ?

Jag förespråkar ultraportabel MBP i alu-finish.

Ursprungligen av Tussen69:

MacBook Metro Series ?

MacBook Pro Ultraportable?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-06-05 12:07

17" är redan släpbard, slipper gärna kärra för min bäärbara dator.

ser hellre en avskalas mbp thin eller likanande, stor efterfrågan på dessa

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-05 12:21

Ska det kännas som om man bär med sig diskbänken när man tar den med sig?

Om man köper ett sådant där skyddande plastskal till en MBP 19" så kan den dessutom fungerar som en bra bricka när man är och fikar.

Och tänk dig vilka stora högtalare som skulle få plats vid sidan av tangentbordet! Man skulle kunna ha mini-5.1, komplett med sub!

19" går väl bra, så snart man uppfinner en skärm som kan vikas ihop. Tunn som ett papper, viks tre-fyra gånger mer eller mindre som en karta. Hmm... Varför bara 19"?

Men tills dess är 13-14 tum lagom för att ha med sig.

Jag tror absolut bå en 19 tums bärbar dator. Men då måste man definiera om varför man vill ha en bärbar dator. Min farmor har en bärbar dator, men hon flyttar aldrig på den. Hon har den för att den tar väldigt lite plats och kräver ytterst få sladdar. iMac är för stor och Mac Mini med skärm blir för många prylar. En stor bärbar dator vore perfekt för henne.

Bärbara på 19" finns ju redan, så Apple skulle inte ens få nöjet med att vara först:

http://www.alienware.com/product_detail_pages/Aurora_mALX/aurora-m_overview.aspx?SysCode=PC-LT-AURORA-M-ALX&SubCode=SKU-DEFAULT

"Featuring Exclusive custom airbrushed artwork of alien grips and color-shifting chameleon paint." Inte precis Apples slimmade och stilrena design. Kollar man på bilderna ser den ju även ut att ha ganska bred ram kring skärmen, som om de verkligen hade ansträngt sig för att göra den stor. Skärmens upplösning ligger dessutom på bara 1680 x 1050.

Vad sägs om specs som dessa: "With dual 512MB GeForce Go 7900 GTX, the FIRST notebook to deliver 1GB of dedicated graphics memory" och plats för två hårddiskar med sammanlagt upp till 500 GB. Alienware kallar maskinen "desktop replacement notebook" och ordet laptop skulle nog kännas lite missvisande. Lika missvisande som att kalla den bärbar. ;D

Men jag kan tänka mig att det är en rätt härlig maskin för gamers som vill ha den med på LAN-party, eller vad det nu heter, istället för att släpa med en stationär dator.

Pris från $3,999.

1
Bevaka tråden