Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iMac i borstad aluminium släpps på WWDC?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Senaste ryktet är att iMac lanseras i borstad aluminium på WWDC. Utrustade med Santa Rosa chipset och skärmar större än nuvarande 24" ska dom nya modellerna påminna mer om Cinema Display i fortsättningen. Löst prat eller verklighet om en vecka?

http://9to5mac.com/Brushed-Metal-iMacs-Dropping-At-MacWorld

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-06-04 09:27

Hmm Montaget liknar en MacPro vääldigt mycket. Men klart snyggt i varje fall.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Hmm Montaget liknar en MacPro vääldigt mycket. Men klart snyggt i varje fall.

Är en Mac Pro med en Cinema Display inmonterad i fotot. Gammal fejk-bild som hängt med ett tag, sen innan iMac G5 introducerades.

Tror inte det kommer en alu-iMac, men den som lever...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-06-04 10:01

Snyggt i så fall. Fast iMac är som koncept inte miljövänligt. Jag hoppas mest
på en iMac tower eller en ny mac mini (I borstad aluminium!) med Core2 Duo och
Santa Rosa. Men mac mini lär vara döende så det vore en överraskning det!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-04 10:54

Hoppas verkligen en ny iMac presenteras nästa vecka. Gått och väntat länge på en uppdaterad iMac. Då ryker mina PC och kan jag äntligen helt gå över till Mac!

Senast redigerat 2007-06-04 11:04
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-04 11:03

Hade varit riktigt trevligt om man kunde välja färg på sin nya iMac, precis som man kan göra på iPod Shuffle..

  • Medlem
  • 2007-06-04 13:10

Kände mig lite otrygg ett tag när jag hörde att nuvarande design skulle fasas ut, eftersom jag tycker det är rätt snygg. Nåja, om denna fantombild stämmer känns det helt OK att byta ut designen. Bara det löser möjligheten att vinkla skärmen, ligger kvar i samma prisnivå, stoppar in en riktigt bra panel i skärmen, hottar upp hårdvaran något och adderar 2 minnesplatser. Då tycker jag på köpknappen.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-06-04 13:13

Varför inte en iMac (PRODUCT) RED?

  • Medlem
  • 2007-06-04 14:05

Eller en ny (PRDUCT) Green som stödjer kampen för ett bättre klimat och som är utrustad med en LED-display och drar sammantaget mycket mindre ström

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-04 14:24

En (PRODUCT) White skulle sitta fint med, för vitt är fint, men vad den ska stödja har jag inte kommit på än.. Skydda snön i Alperna? Apple kan anställa schweizare för att bygga tak över snön för att skydda den från solen, eller något i sen stilen.

Senast redigerat 2007-06-04 15:28
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-04 15:25
Ursprungligen av Björnström:

Senaste ryktet är att iMac lanseras i borstad aluminium på WWDC. Utrustade med Santa Rosa chipset och skärmar större än nuvarande 24" ska dom nya modellerna påminna mer om Cinema Display i fortsättningen. Löst prat eller verklighet om en vecka?

http://9to5mac.com/Brushed-Metal-iMacs-Dropping-At-MacWorld

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

Jag älskar borstad alu-finish! Men samtidigt är de vita datorerna också snygga. Speciellt iMacen. Tycker att det är bra att färger som svart, vit och silver finns för de olika datortyperna. Då finns det utrymme för smakval. Men prototypbilden du har här är tilltalande!

En iMac borde väl inte komma i alu-finish för det är vikt åt pro-produkterna så som Mac Pro och Macbook Pro. Konsument burkarna är vita (och svart Macbook).

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-04 16:53
Ursprungligen av Player1:

En iMac borde väl inte komma i alu-finish för det är vikt åt pro-produkterna så som Mac Pro och Macbook Pro. Konsument burkarna är vita (och svart Macbook).

iMac Pro?:cool:
Jag diggar alu-finish. Jag vill se en iMac utvecklad ifrån Cinema Display. Hela datorn 'svävar'. Sedan vill jag ha den höj-och sänkbar, samt vinkelbar.

Kanske de kan bygga in iAntigrav? Med en fjärrkontroll om man råkar sätta den för högt och den fastnar i taket...

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-06-04 20:07

Den var fin. Diggar både den och tråden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-04 20:27

De kanske introducerar iMac Pro?... Jag tror inte på bilden. Den verkar inte ha tiltbar skärm och det känns som det är något Apple skulle ha på sin. Däremot är det en snygg modell och ett tilltalande koncept... men med tiltbar skärm... Gärna med touch-skärm också... men det lär väl dröja till 2010... ///X

Apple har inte gjort några stora förändringar i sitt formspråk sedan 2003-2004:

Power- (nuvarande Pro) fick aluminum och stramare linjer

i- fick vit färg och stramare linjer från iPoden

Jag tror inte att det blir några stora förändringar i design, Apple har hittat någonting som funkar, är lätt att känna igen och är snyggt. Kanske blir det tunnare och nättare eller större skärmar. Skulle iMacen sluta se ut som en jätte-iPod så blir det svårare att marknadsföra.

Men det är ju klart att man saknar iMac G4ans möjligheter att justera skärmen så att man verkligen får perfekt arbetsposition.

Tycker den vita linjen är "skönare" än aluminie/pro-linjen. Tycker fantombilden är aningen för "strikt"/stel för en "konsumentdator" - men samtidigt vore det nice med möjlighet till färgval á la iPod nano/shuffle. men det kommer nog inte hända - för stora kostnader med alla kombinationsbeställningar i så fall...

jag har 20 000 som väntar på nylansering av iMac...so bring it on 

hm...varför står det inte supporter på mig?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-05 00:23

Du måste välja om din "Supporter" -status ska visas eller ej manuellt. Detta gör du i inställningarna.

  • Medlem
  • 2007-06-05 00:27

Tror ni verkligen de släpper en vanlig "konsumentburk" på utvecklarmässan?

  • Medlem
  • Båstad
  • 2007-06-05 07:46
Citat:

Apple har inte gjort några stora förändringar i sitt formspråk sedan 2003-2004:

Power- (nuvarande Pro) fick aluminum och stramare linjer

i- fick vit färg och stramare linjer från iPoden

Finns inget "Pro" keyboard längre, utan de är bara det vita (heter bara Keyboard...). Och det finns ingen "Pro"-mus heller för den delen. Är inte detta lite konstigt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-05 09:13

Det här ryktet har väl poppat upp lite då och då. I mina öron låter det i allra högsta grad fabricerat. Dels går det emot Apple's nuvarande designuppdelning i Pro och konsument-produkter. För det andra så tror jag inte att det krävs ett WWDC för att Apple ska släppa en ny uppdaterad iMac.

Om de byter imac look så är det mer för att de ska köra en mer matchande linje mot iPhone designen eller kommande ny iPod design. Jag är även tveksam om de skulle släppa en ny imac till wwdc om inte denna dator har multi-touch och att Leopard har denna möjlighet inbyggd men detta tror jag är för tidigt än så länge.

  • Medlem
  • 2007-06-05 09:54

Jag tror INTE att någon ny iMac dyker upp på wwdc, jag kommenterade bara designen som jag tycker ser trevlig ut. MEN jag tror att det finns risk att vi inte få se nya imac förrän i höst någon gång, först kanske en uppdatering av befintlig iMac. Tror heller inte på "multi-touch" i den kommande uppdateringen. Ser inte riktigt behovet av det i just denna typ av hårdvara, jag tyckte också att Jobs sade någonting om detta, dvs hur svårt det är att lämna det befintliga "fysiska" gränssnittet" bakom sig, att det kanske inte är önskvärt att det skulle kanske vara ett för stort steg just nu. Men däremot tror jag att det kommer mer och i olika varianter MEN jag har svårt att se att det skulle slå ut det befintliga "fysiska" gränssnittet" helt, det är trots allt bra på vissa saker.

instämmer med dig JvD - MEN - det har varit för tyst för länge nu. visst,  släppte iPhone som var en stor sak...men inget om iLife, inget om Leopard, inget om någon hårdvara på senaste MacWorld + små uppdateringar på en liten del av hårdvaran. någonting måste vara på gång!?

  • Medlem
  • 2007-06-05 12:42

Det har postats lite specar på kommande uppdatering av MBP. OM dessa stämmer (vilket inte alls är säkert, det får vi veta om några timmar när butikerna i österled öppnar igen) tycker man att befintlig iMac kunde få motsvarande uppdatering innan en helt ny generation av iMacar kommer. Det skulle bla innebära bättre grafikkort (8600M GT) och upp till 2.4ghz cpu.
Det som är på gång i skrivande stund är uppdateringen av MBP (som jag syftar till) och snart som du skriver iPhone som kommer att vara så stort att all annan lansering kommer att hamna i skymundan. Det gör det än mer osannolikt att man lanserar någon större uppdatering snart.

  • Medlem
  • 2007-06-05 16:04

OK, eftersom det nu bekräftats så finns det väl ingen anledning att inte uppgradera iMac på ett motsvarande sett. Skulle så göras är jag spekulant på en upphottad version av den "gamla" imacen. Får det lov att vara en 24-tums iMac med 2.4GHz CPU, möjligt till 2x2GB RAM och en hyffsat modern GPU (256MB 8600M GT)? JA TACK! Kanske redan nästa tisdag

jag är inte bara spekulant - jag köper den med hull och hår. hörde ngt om att 8600M GT har dedikerad enkodning för H.264...hade jag gillat skarpt

För mig känns det otroligt att de släpper en iMac på WWDC. Det är som sagt en utvecklarkonferens, inte en konsumentmässa. Det hade nästan vart mer passande att släppa en ny MacBook Pro.

jag har ett starkt minne om att apple släppte typ en iMac på en WWDC. vad som än händer lär dom släppa något spännande. sen borde dom uppdatera iMac när som helst. jag önskar dock att iMac'en släpps i en "semi-pro"-variant...men det är den egentligen redan hur man än vrider på saker och ting så behövs det uppdateras...

Bevaka tråden