Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Röntgenfilter till Photoshop?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag skulle vilja ha tips på hur jag fixar bilder med röntgen effekt i photoshop.. finns det ngt filter som standard? kan jag ladda ner ngt? eller ngn som har tips på andra tillvägagånssätt eller kanske annat program... jag vill helt enkelt att det ska se ut som på en flygplatsröntgenskärm

tack på förhand...

[bulle] + [i]

Svårt at hitta ett plugin som klarar att visa skelettet på folk eller vad som ligger i deras fickor... Men testa att dra ner mättnaden till max, sen köra invertera (så allt blir i negativ) och avsluta med att gröntona en aning.

  • Medlem
  • 2007-06-04 10:40

Kan man inte kombinera med extrem skärpning? Det är ju ofta konturerna av olika objekt man vill åt.

tack för tipsen so far.. provar mig fram med hjälp av råden. det är nog mer "prylar och pinaler" med röntgen effekt jag är ute efter än människor. I människofallet finns det ju som poängterats ett ganska stort proböem med att få fram skelettet.

tar tacksamt emot fler råd..

Slängde ihop något som skulle kunna liknas vid röntgenbild. Har du Photoshop CS3 kan du använda bifogat macro (vet ej om det funkar i tidigare versioner).

1) Frilägg en bild, 2) kopiera den till urklippet, 3) skapa nytt dokument som är storleksanpassat till urklippets innehåll, 4) starta macrot. Beroende på bild kan du behöva justera lager/värden i efterhand.

Exempelbilden kommer ifrån http://www.istockphoto.com/file_closeup/society/security/keys/3044029_golden_key_close_up.php?id=3044029

1
Bevaka tråden