Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3 nya iPhone reklamfilmer, releasedatum klart

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-04 03:15

Apple har släppt tre nya reklamfilmer avsedda för TV. Nu är lanseringsdatumet spikat till den 29:e juni i USA. Ta ett par minuter och kolla igenom filmerna som heter "Never been an iPod", "How to" och "Calamari".

http://www.apple.com/iphone/ads/

Edit: Nu har ännu en film kommit och den visades på amerikanskt TV för bara några minuter sedan. Den har ännu inte lagts upp på Apples hemsida men kan beskådas via Youtube.

/Adminedit: Uppdaterade med bilder

Senast redigerat 2007-06-06 23:03
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-06-04 04:57

Och i högre kvalité här:
http://www.apple.com/iphone/ads/

Vilket antiklimax-släpp av datum Jag ville ha datumet släppt på WWDC-keynoten under stort ståhej. Nåväl.

Sen var det lite halvkassa reklamfilmer; snubben använder ju bara ett finger hela tiden! Vad hände med den coola multi-touchtekniken; zoomning av bilder etc.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-06-04 06:36

Verkar bli riktigt bra, fast jag e tveksam till hur det blir utan 3g?
Borde ju gå ruskigt slött.

Ursprungligen av Json_81:

Verkar bli riktigt bra, fast jag e tveksam till hur det blir utan 3g?
Borde ju gå ruskigt slött.

Med tanke på hur ovanligt det är med 3G-täckning i USA så kvittar det nog...

Ursprungligen av Leftrustle:

Vilket antiklimax-släpp av datum Jag ville ha datumet släppt på WWDC-keynoten under stort ståhej. Nåväl.

De kanske kände att det var för sent att vänta så pass länge? Allting pekade ändå på en release väldigt sent i juni, till och med Jobs hade antytt det nyligen när Mossberg intervjuade honom, så datum var inte speciellt överraskande. Inte något som hade slagit ner som en bomb på WWDC direkt.

Ursprungligen av Leftrustle:

Sen var det lite halvkassa reklamfilmer; snubben använder ju bara ett finger hela tiden! Vad hände med den coola multi-touchtekniken; zoomning av bilder etc.

Fast jag tycker ändå det var riktigt bra reklamfilmer som konkret visade gränssnittet (ja, jag har läst vad Gruber skrev) istället för någon töntig konceptannons eller liknande. För de som stirrat sig blinda på priset och inte förstått att det är gränssnittet som är revolutionerande i iPhone så är annonserna perfekta. Viss, just den är zoomeffekten är ju en häftig sak, men den kan ju finnas en poäng i enkelheten att göra allting med ett finger också.

Ursprungligen av Leftrustle:

Med tanke på hur ovanligt det är med 3G-täckning i USA så kvittar det nog...

Precis. Folk som hakar upp sig på sådana tekniska detaljer tror jag har missat att telefonen bara ska säljas i USA för ett halvår framåt. Om telefonen inte är 3G när den väl kommer till Sverige så förstår jag protesterna, men tills vidare spelar det ingen större roll att det saknas.

Ursprungligen av Json_81:

Verkar bli riktigt bra, fast jag e tveksam till hur det blir utan 3g?
Borde ju gå ruskigt slött.

EDGE funkar fint för mig, har dessutom snabbare upplänk än 3G.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-04 08:11

Nu vet vi ju inte vilken operatör det blir som kommer att sälja telefonen i Sverige, men jag hoppas att Apple implementerar stöd för Turbo 3G i iPhone i alla fall när Tre ändå bygger ut det nätet. Så blir det ju också mer framtidssäkert än med vanligt 3G.

Ny TV-reklam: iPhone levereras 29e Juni

Kul!

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

Tycker att reklamfilmerna är bland de bättre produktreklamfilmer jag har sett. De visar verkligen hur välutvecklat gränssnitttet är jämfört med exempelvis SonyEric et al-mobilerna. Dessutom så lyfter de ju fram funktioner som verkligen känns snyggt implementerade. Minns när jag fick min gamla S700i och tyckte att den stora skärmytan skulle bli fin fin att visa film på och det sedan visar sig omöjligt att visa film i fullskärm.

Hoppas bara att reaktionstiderna i filmerna verkligen visar verkligheten och inte någon reklamfilmsvariant.

Ursprungligen av Björnström:

Kul!

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

Vad i det inlägget var det som var ett tips från tipsa+

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-04 15:24
Ursprungligen av Merovech:

Vad i det inlägget var det som var ett tips från tipsa+

Var väl det som var så kul..

Ursprungligen av Merovech:

Vad i det inlägget var det som var ett tips från tipsa+

Misstänker att det blev en hopslagning av två trådar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-04 08:18

Tre av de bästa reklamerna någonsin? Allt fokuseras på vad man kan göra med den, istället för att se två snubbar stå och snacka skit med varandra...

Ursprungligen av Adzam 1:

Tre av de bästa reklamerna någonsin? Allt fokuseras på vad man kan göra med den, istället för att se två snubbar stå och snacka skit med varandra...

Håller med, så här borde de göra macreklamerna också.

Haha - självklart måste någon komma upp med en konspirationsteori också!!
http://macenstein.com/default/archives/640

MacRumors har några notiser från filmerna:

  • Logo on the phone is 'AT&T' not 'at&t'

  • Date (on iPhone) is 3 June (today), nice touch

  • Time (on iPhone) is 9:42 all the way through on all three ads. Faked for consistency, obviously.

  • Icons on the main screen are in a different order than in the older pictures.

  • The 'Web' button/icon at the bottom of the screen has been renamed to 'Safari', presumably to build brand awareness and make it easier for people when they see references to 'Safari' on websites (for compatibility, say).

  • 2 year contract required, no other details (i.e., no separate statement about voice vs. data service)

Jag blir allt mer sugen på att spendera pengar på den där saken, så nog funkar filmerna - även om man redan sett funktionerna innan.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-04 10:30

Den här nyheten är uppe på nästan alla sidor som skriver om teknik och datorer nu, riktigt kul.

I USA lär dock nästan alla känna till nyheten vid det här laget, för att reklamen bland annat visades i samband med programmet "60 minutes".

fyf*n va cool den är! Det är ju en måste-ha grej utan tvekan =P

Jag har just konstaterat för mig själv att den är hälften så tjock som min Z800i. På något sätt har jag fått intrycket av att den var stor och klumpig och tänkte vänta på en Nano-version istället. Men nu så.. får väl ta och skaffa ett extrajobb så man har pengarna klara när den introduceras i Sverige. Undrar vilken operatör det blir. 3 har ju redan lite goodwill genom att ha MP3 i tv-reklamen.

Åh va jag är glad att jag inte är upplåst hos nån operatör.. och filmerna tycker jag är riktigt bra.. med tanke på att det är en månad kvar så kommer det säkert flera som visar multitouchprylar och "the missing icon"

Jag hoppas att det kommer att gå att få den genom mer än en operatör i sverige. Blir det enbart till exempel 3 så blir det svårt för oss norrlänningar att skaffa en. Jag hoppas på Telia.

Ursprungligen av staed:

Jag hoppas att det kommer att gå att få den genom mer än en operatör i sverige. Blir det enbart till exempel 3 så blir det svårt för oss norrlänningar att skaffa en. Jag hoppas på Telia.

Jag hoppas också på Telia, av samma norrländska skäl (inte för att jag har någon överdriven förkärlek för Telia i övrigt). Men jag tror att det blir en enda operatör, Apples deal i USA är ju på hela fem år, så det är väl rimligt att tro att de gör liknande i EU, hur gärna vi än hoppas på valfrihet.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag hoppas också på Telia, av samma norrländska skäl (inte för att jag har någon överdriven förkärlek för Telia i övrigt). Men jag tror att det blir en enda operatör, Apples deal i USA är ju på hela fem år, så det är väl rimligt att tro att de gör liknande i EU, hur gärna vi än hoppas på valfrihet.

Apple vill väl förmodligen nå ut till så många som möjligt, så det är väl klokt att välja den största operatören. Eller kommer man att välja den "hippaste" operatören för att locka till sig ungdomar?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-04 15:45
Ursprungligen av staed:

Jag hoppas att det kommer att gå att få den genom mer än en operatör i sverige. Blir det enbart till exempel 3 så blir det svårt för oss norrlänningar att skaffa en. Jag hoppas på Telia.

Tre funkar utmärkt efter norrlandskusten nuförtiden. Däremot är det ju lite mer dött inåt landet...

Det ska bli kul att få pilla på den där prylen i verkligheten och se om den är lika fantastisk som den verkar.

Ursprungligen av rhesus:

Tre funkar utmärkt efter norrlandskusten nuförtiden. Däremot är det ju lite mer dött inåt landet...

Längs efter kusten och de större vägarna fungerar ju de flesta operatörer, men man vill ju gärna ha täckning även om man far ut och grillar i skogen. Då är telia svårslaget.

Om det inte kommer att gå att köpa iPhone lös eller att en massa funktioner endast fungerar med typ 3 så kommer jag nog att dra mig för att handla en.

Edit: Provade att ha Comviq för några år sedan, och det var ingen vidare bra upplevelse när man for inåt landet.

Det här blev lite offtopic men... det räcker med att åka 1-2 mil innåt landet för att en mobil med 3 ska slockna. Så jag hoppas inte att det blir dom, om det nu bara blir en operatör.

Kolla in Calamarifilmen en gång till. Titta när han håller på med Google Map: "The closest would be ... ah". Hur visste telefonen vilken som är närmast? Är det månne inbyggd GPS?

Jag kanske förbisett något helt uppenbart, men jag kan inte komam på det i sådana fall. Det skulle kunna gå på vilken telemast som är närmast, men dels blir det väldigt inexakt eftersom varje telemast servar inom en radie av 5 km och dels blir det väldigt mycket utbyte mellan AT&T och Google. Jag tror på GPS. Men som sagt, har jag förbisett något uppenbart?

EDIT: Och bara två minuter senare kommer LoopRumours upp med att iPhone antagligen innehåller GPS. Jag ville bara säga att jag kom på det här av mig själv och inte av LoopRumours

Bevaka tråden