Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Win på MacBook - 'konsult' sökes

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-05-31 22:07

Söker någon som mot en dusör kan hjälpa mig att på bästa sätt instruera till att:

- få in Win på ny MacBook; BootCamp och/eller Parallells

- konfigurera AirPort-nätverk, AirPort Extreme och AirPort Express, så att min USB till AirPort-skrivare kan nås av OS X plus Win plus annan Windator

- allmänna råd och tips kring laptopanvändandet

Skicka PM om du kan hjälpa mig.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-06-01 10:46

Ingen som tycker det är värt en femhundring för max en timmes goda råd?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-02 14:56

Tja, jag kan nog hjälpa dig med att få igång Windows, Bootcamp och Parallels samt tipsen via MSN/Skype/email. Airport har jag ingen erfarenhet av alls...

Skicka ett PM så ska vi se vad vi kan göra.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-06-05 11:04

Själv bäste dräng heter det ju. Jo jag kom igång om än efter mycken möda. Men tack för erbjudandet i vilket fall.

Mina behov är nu att kunna skriva ut via en APE-ansluten skrivare och då från Win XP i Parallells.

Inte heller kommer jag ut på nätet via AirPort och därtill anslutet ADSL.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-06-27 12:21

Ändra rubrik på tråden till 'Konsult finnes'

Nu är det äntligen fixat:

Senaste MacBooken delar en hårddisk med en äldre iMac G5 via AirPort Extreme. Fungerade kalas från start trots de olika AirPortkorten och att HD'n sitter i en USB-hub.

Parallells med Win XP (på MB'n) kommer nu ut på nätet men först sedan allt vad brandväggar finns är urkryssade.

Från XP'n kan jag nu också skriva ut till OKI-färglasern (på samma USB-hub). Men det tog ett par veckor och nyinstallation av XP för att Bonjour för Win skulle kunna få in skrivardrivrutinerna. Få in och få in - i Kontrollpanelen beskrivs skrivaren som en HP Color Laser Jet. Men det kan jag leva med så länge jag kan skriva ut kartorna från Kartex.

Just nu helnöjd alltså men bävar för vad Leoparden ska ställa till med.

1
Bevaka tråden