Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nerladdningar stannar

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Köpte ett iTunes plus-album igår för att prova hur det fungerar. Av 11 låtar har jag nu lyckats få ner 5. Resten har kommit ett MB och sedan stannat. Ibland kan jag lyckas få ner ett par kB innan det slutar ladda.

De fåtal som kommit kom väldigt fort. De höll på likadant och sedan tog det fart och de kom direkt. Men resten känns som sirap.

Är det något jag missat som gör att det inte fungerar? Jag har provat både med och utan router samt på två Internet-uppkopplingar. Jag har skickat en felrapport till iTunes Store men ännu inte fått svar.

Marcus

Jag har samma problem. Tror det blev 27 låtar att "uppgradera", och igår fick jag nog bara hem tre av dem innan resten fastnade totalt. När jag startade iTunes idag fick jag hem över hälften av de resterande, så de ska nog komma till slut.

Men det är verkligen frustrerande!

Samma sak här.....

Jag hittade till slut något som verkar hjälpa när jag läste igenom diskussionen på Apples forum:

Citat:

In frustration I selected one track, then repeatedly clicked the little pause/resume icon (on the line, not at the bottom of the screen). I clicked possibly 10 times or so, eventually leaving it downloading (rather than paused).

Imagine my surprise when the progress bar started advancing! I tried it on another track and got the same result!

Download speed still *****, but they are moving now despite being stalled for hours beforehand.

Testade just med två av mina som stod helt stilla, och de kom igång efter att jag trakasserat iTunes med att starta och stoppa nerladdningen några gånger. Fort går det inte, men det står i alla fall inte helt stilla nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-01 20:25

Samma här. Jag tror att ALLA samtidigt försöker uppdatera sina bibliotek. Ska bli intressant att se på WWDC om SJ nämner något om vilken succé iTunes plus har varit...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-01 20:26

Det där tricket att starta och stoppa nerladdningen borde nog inte göra att servrarna mår bättre

Ursprungligen av pesc:

Det där tricket att starta och stoppa nerladdningen borde nog inte göra att servrarna mår bättre

Absolut inte.

Förhoppningsvis är det inte allt för många som försöker med detta.

Men det är ju rätt härligt om det har blivit en sådan oväntad succé som man kan anta.

Sedär, lite ivrigt klickande sparkade ju faktiskt igång nedladdningarna.....skumt.

Nu är det lite mer tryck i rören. Flera användare rapporterar att nerladdningarna fungerar som de ska, vilket det även gjort för mig.

1
Bevaka tråden