Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sjukt att se iTunes i tvångströja

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-01 19:11

iTunes ser inte ut att må bra i detta läge.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-01 20:19

ser mer ut som om norton försöker smyga sig på för att göra något ohövligt med itunes...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-01 20:49

Hur kan man ha Norton och iTunes i samma dator? Det är ju hädelse!

Ursprungligen av boris91:

Hur kan man ha Norton och iTunes i samma dator? Det är ju hädelse!

Med tanke på att det finns runt 144000 virus för pc, så är man hyffsat korkad om man inte har antivirus för att skydda datorn, med all musik.

  • Medlem
  • Hedemora
  • 2007-06-03 12:34
Ursprungligen av GustavKjellin:

Med tanke på att det finns runt 144000 virus för pc, så är man hyffsat korkad om man inte har antivirus för att skydda datorn, med all musik.

Till Windows, ja. Finns i princip inga virus till Linux, OS X, BeOS *BSD eller UNIX baserade OS över huvud taget.

  • Medlem
  • Öland
  • 2007-06-03 13:41
Ursprungligen av emil.s:

Till Windows, ja. Finns i princip inga virus till Linux, OS X, BeOS *BSD eller UNIX baserade OS över huvud taget.

om jag studerar bilden överst i inlägget tycker jag mig kunna se att den faktiskt är hämtad från: jepp, windows. Så vad jag vet har alla i tråden just diskuterat ur windowsperspektiv

  • Medlem
  • Hedemora
  • 2007-06-03 14:00
Ursprungligen av Filip:

om jag studerar bilden överst i inlägget tycker jag mig kunna se att den faktiskt är hämtad från: jepp, windows. Så vad jag vet har alla i tråden just diskuterat ur windowsperspektiv

Jo, men PC betyder inte att man måste köra Windows. Även OS X körs ju numer på PC.
Nya Intel macarna alltså.

Ursprungligen av GustavKjellin:

Med tanke på att det finns runt 144000 virus för pc, så är man hyffsat korkad om man inte har antivirus för att skydda datorn, med all musik.

...Eller så har man lite vanligt vett bara. En linux-router är allt skydd jag har, och ändå har jag inte stött på ett endaste virus sen Blaster. Naturligtvis är antivirus bra (Norton är värre än virusen själva), men om man enbart förlitar sig på mjukvara är man, ärligt talat, rätt korkad. Antivirus hjälper BARA när man själv inte lyckats skydda sig helt och hållet, och det är INTE ett substitut för att titta sig över axeln ibland och inte klicka runt helt blint på nätet. En sprutnarkoman löper lika stor risk att få AIDS, trots att han har kondom när han knullar runt.

Jag kör inga antivirusprogram, helt enkelt för att jag inte behöver dom. De gör mer skada än nytta på min maskin. Speciellt åbäket de döpt till Norton. Hujeda mig...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-03 14:25
Ursprungligen av Endemoniada:

En sprutnarkoman löper lika stor risk att få AIDS, trots att han har kondom när han knullar runt.

Haha, bra liknelse!

Ej macrelaterad tråd. Vill ni diskutera virusens vara eller icke vara på macplattformen finns mängder av trådar om detta. Stänger här.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-01 22:35

Fånig tråd?

Det enda jag tycker verkar vara skumt är varför det sitter en volymkontroll på itunesrutan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-03 12:02

Vadå? Norton var ju ett klassiskt Macprograms-märke en gång i tiden. Norton DiskDoctor hade ju i princip alla installerat och Norton AntiVirus var inte helt ovanligt heller.

irrelogical: Det är väl för att kontrollera iTunes-volymen? Brukar finnas på de flesta mini-controllers till iTunes - bl.a. Apples egna (när man trycker på anpassa-knappen i iTunes-fönstret).

1
Bevaka tråden