Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Akismet nere?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hello,

Är det bara för mig som Akismet ligger nere på fem bloggar jag hostar? Börjar bli lite svettigt. Har sökt på Google men utan resultat. Någon som har Wordpress som dennes akismet bråkar?

Mycket tacksam för svar!

Kollade just min WP-installation och Akismet har fångat spam så sent som torsdag 31 maj, vilket borde betyda att det fungerar bara fint.

Tack för svaret. Jag mailade WP-support och fick detta svaret ang. Akismet;

"Hi,
There was a brief outage but all should be good - sorry!
-

Mark"

Det är tydligen nere, hoppas dom löser det snart snart!

Jag insåg just hur mycket spam jag egentligen får, men tack vare Akismet tänker jag inte längre på det. Min WP-installation är oansenlig och ytterst sporadiskt uppdaterad, men ändå har jag 125 spamkommentarer de senaste 15 dagarna!

Jag minns när spamkommentarer var ett problem för mig, och när olika plugins till WP gav olika grader av hjälp. Men Akismet är verkligen fantastiskt bra. Sedan jag uppgraderade till WP 2 och började använda Akismet så har Akismet tagit nästan 6000 spamkommentarer! Och det på en sida som inte uppdateras och som ingen besöker. Imponerande (men också sorgligt, pga av de stora mängderna spam rent generellt).

Jo, jag märker också av det. Får typ stört mycket varje dag och ligger runt 80-100 besökare på min blogg per dag ( www.benjamindesign.se ).

Akismet fungerar fortfarande inte :-/ Fuck.

1
Bevaka tråden