Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook-reklam i Metro idag.

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-05-31 21:46

Reklam i dagstidningar med produkter från Apple är vi inte bortskämda med. Men idag i Metro fanns en helsida på sidan 11. ( Gäller Stockholmupplagan, annonsen finns även i övriga upplagor men på andra sidor och med andra Apple Premium Resellers. ) Det är en gemensam annons från Apple Premium Resellers Humac, InLife, InWarehouse, MacSupport, Macoteket.
Annonsen säger inte mycket men men tycker ändå att den säger allt. Jämför själva med t.ex. Dells annons på sidan 21 i samma tidning.

http://www.metro.se/se/misc/pdf/2007/05/31/SESTO_2007_05_31.pdf

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-31 21:56

Jag älskar när Apple-reklam placeras i olika gratistidningar av återförsäljarna! Det känns bra helt enkelt.

Sista gången man såg deras reklam var väl förra året, när man hade kört igång en fototävling i hela Skandinavien (tror jag det var.) Någon som vet vem som vann?

Är Apple med och betalar? Eller är det bara återförsäljare som går ihop? Jag hoppas verklilgen att Apple är med på ett hörn, annars är det lite sniket med tanke på hur lite Apple-reklam som faktiskt förekommer i Sverige.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-31 22:57

Om du tittar på reklambladet så är ju inte ens Apples website med, bara återförsäljarnas namn och adresser. Så Apple Sverige eller Europe eller vad det nu är verkar inte vara med riktigt än.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-06-01 16:32
Ursprungligen av boris91:

Om du tittar på reklambladet så är ju inte ens Apples website med, bara återförsäljarnas namn och adresser. Så Apple Sverige eller Europe eller vad det nu är verkar inte vara med riktigt än.

Nja, längst ner på sidan står "Läs mer på www.apple.com/se/buy/apr " och där är rubriken "Får vi lov att presentera dina lokala, oberoende iPod- och Mac-experter: Apple Premium Resellers." så Apple kanske ändå är med på ett hörn.:confused:

Bra tips! Du har en Digg från mig

Fan, skulle ha tagit en Metro idag. Kul att se "på riktigt".

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-31 23:54
Ursprungligen av ztaafen:

Fan, skulle ha tagit en Metro idag. Kul att se "på riktigt".

Metro är rent allmänt mycket bättre än alla andra tidningar med mycket rött på framsidan..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-31 23:22

Helsida i DN På Stan också. Visst höjde man på ögonbrynen, Apple-reklam är man inte van vid i svenska massmedier!

  • Medlem
  • Berg
  • 2007-06-01 01:41

Dock så ljuger man ju lite när man säger "114 000 virus - inte på Mac". Är ju knappast datorn i sig som förhindrar virus. Kör du Windows på en Mac har du väl lika mycket virus som om du skulle köra Windows på en PC?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-01 02:04

Jag tror att dom flesta förstår vad som menas.. folk brukar ju köpa Macar för att få tillgång till fantastiska Mac OS X, trots allt.

  • Medlem
  • Gnesta
  • 2007-06-01 09:45
Ursprungligen av boris91:

Jag tror att dom flesta förstår vad som menas.. folk brukar ju köpa Macar för att få tillgång till fantastiska Mac OS X, trots allt.

Tycker det är lite klantigt formulerat i alla fall. Det står ju trotts allt.

"114 000 Virus? Inte på en Mac" inte Mac OS X

Å andra sidan så kommer nog de flesta köpare göra lite research innan inköpet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-01 10:47

Precis, det första de skriver är ju att man kan välja mellan Windows och Mac OS X - just därför blir resten lite missvisande. De borde istället ha skrivit alla fördelar med Mac OS X först och sedan tillagt typ "Och vill du mot förmodan ändå köra Windows, går det utmärkt på en Mac också".

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-06-01 12:38

Sluta krångla nu.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-06-01 18:58

Ni är lite roliga. Hallelujah för en annons... Undrar om det finns något företag som har lika hängivna fanboys.

"Såg du reklamen för Vanish Bang klockan 18.35?"

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-06-01 20:05

Wow! Vanish!

Den var ju inte så rolig.
Vilken reklambyrå har trollat fram den där?

1
Bevaka tråden