Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gmail och Mailproblem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har senaste tiden haft stora problem med att skicka mail via Mail i Mac OS X. Får upp att den inte hittar smtp. Ta emot funkar utan problem. Någon mer med samma problem eller är det min macbook som krånglar?

Har du kontrollerat inställningarna så att rätt smtp-server är inställd? Kopplar du upp dig med olika ISP och felmmedelande bara dyker upp vid vissa anslutningar? Använder du dig av SMTP-servern hos Gmail eller av din ISP:s SMTP-server?

Ursprungligen av Mikael E:

Har du kontrollerat inställningarna så att rätt smtp-server är inställd? Kopplar du upp dig med olika ISP och felmmedelande bara dyker upp vid vissa anslutningar? Använder du dig av SMTP-servern hos Gmail eller av din ISP:s SMTP-server?

Japp det är rätt. Har fungerat kalas länge men senaste tiden krånglar det från och till med att sända. Läst om fler som haft detta sporadiska problem med gmail. Samma ISP. Samma SMTP (gmail).

  • Medlem
  • 2007-05-31 18:13
Ursprungligen av Pantern:

Japp det är rätt. Har fungerat kalas länge men senaste tiden krånglar det från och till med att sända. Läst om fler som haft detta sporadiska problem med gmail. Samma ISP. Samma SMTP (gmail).

Jag har haft samma problem, från & till. De senaste två dagarna har Gmails smtp varit lite kinking. Min erfarenhet är att det inte är att göra något åt. Oftast fungerar det utan större problem.

Har samma erfarenhet av gmail SMTP server, den fungerade lite när det passade. Så jag gick över till skicka via mailservern för mitt domän, slipper då fundera på problem med och skicka mail när jag sitter via olika ISP.

Även jag har haft problem de senaste dagarna, men det är i regel bara några få minuter det krånglar sen är det igång igen. Det har även krånglat att hämta mail från andra POP3-konton via Gmail så de tycks ha lite allmäna problem. Det är säkert åtgärdat inom kort.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-04 23:17

pop.googlemail.com & smtp.googlemail.com istället för pop.gmail.com & smtp.gmail.com

Har haft liknande problem de senaste två veckorna och detta verkar fungera.

Senast redigerat 2007-06-05 18:47

Jag kan skicka, men inte hämta mailen...

Vad kan man göra åt det?
Den har fungerat för.....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-05 19:14
Ursprungligen av Silvetisson:

Jag kan skicka, men inte hämta mailen...

Vad kan man göra åt det?
Den har fungerat för.....

Förmodligen har du detta inställt redan, men det är värt att kolla:
Anslut till port 995 med SSL och verifiera med lösenord.

1
Bevaka tråden