Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera program via remote desktop

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värnamo
  • 2007-05-30 11:21

Ska Installera Retrospect client på ca 60 mac klienter. Alla klienterna är knutna till Remote desktop. Tyvärr verkar inte Retrospect va ett packages så hur går jag smidigast tillväga?
Tips mottages tacksamt

Retrospect kräver att man skriver in ett lösenord i slutet av installationen så jag vet inte hur ARD hanterar det via remote installation.
Men på installations-skivan till ARD (i mappen "Extras") så finns programmet "PackageMaker" som låter dig göra egna fil och programinstallationer.

I retrospects fall så tror jag att jag skulle ha kopierat installations-filen till alla datorer och sedan gå in via ARD och installera "manuellt", eftersom den vill ha ett lösenord i slutet på installationen.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2007-05-30 14:44

Va det som jag va rädd för.
Hade varit smidigt att göra det direkt via remote desktop men det blir att göra det på det gamla vanliga viset.
Få se det positiva, får massa extra timmar i support

Rent tekniskt så borde du kunna göra installationen på en dator, hitta alla filer som installeras och göra ett eget "installationspaket" med hjälp av PackageMaker som du sedan installerar via ARD på resterande datorer. Men om du är konsult och tar betalt per timme så låter ju det onödigt.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2007-05-30 16:06

hehehe... jag är lat av mig, men som det ser ut så måste jag nog ändå runt till varje klient.
Har som sagt tagit över efter en annan tekniker så jag vill se vad som finns på varje klient.
Inget finns nedtecknat om vad olika maskiner har för program. har sett 3 olika klienter med tre olika programmappar.

1
Bevaka tråden