Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ Filofax?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-05-28 23:47

Hoj hoj!

Jag har testat att köra med en Filofax modell "Slimline" ett tag nu. Jag valde det lite mindre formatet för att jag inte vill släpa runt på en stor klump. Den är smidig att ha med sig, men förjäklig att skriva i. Raderna är så små att det är uteslutet att t.ex. sitta på tåget och skriva, det går inte att läsa i efterhand.

Innan jag köpte Filofaxen använde jag A4-blad som jag rev på hälften och skrev dagens datum på. Jag behövde då oftast bara hålla reda på vad som skulle göras idag och imorgon, nu behöver jag kunna ha lite mer framförhållning. Framförallt saknar jag friheten i att kunna kladda hur jag vill på ett tomt blad.

jag är alltså på jakt efter ett anteckningsblock A5 eller mindre, med helt tomma blad förutom dagens datum någonstans på varje blad. Lite som en dagbok, fast med snygg och diskret pärm. Ett alternativ är ju att köpa en helt tom anteckningsbok och själv skriva dit dagens datum på varje blad.

Någon som har andra tips/idéer? Tack på förhand!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-05-29 09:00

Wow, verkar ju vara precis det jag vill ha. Enda "problemet" är väl våra svenska helgdagar, men de kan jag föra över från filofaxen isåfall.

Tusen tack för tipset!

Kanske finns med svenska helgdagar om du köper den på en svensk bokhandel.

Moleskine är det bästa som finns. Jag som har återgått till analoga media för kalender, anteckningar och funderingar har fyra, fem stycken olika på gång. Kvalitet ända ut i bladhörnen!

Ursprungligen av Anders Ingelstam:

Moleskine är det bästa som finns. Jag som har återgått till analoga media för kalender, anteckningar och funderingar har fyra, fem stycken olika på gång. Kvalitet ända ut i bladhörnen!

Verkligen.

Kan även varmt rekomendera deras cityguides, köpte en för Rom när jag åkte dit. Helt lysande! Massor smarta sätt att fylla i vad man gjorde, nyfunna smultronställen, schyssta hotell etc. Måste ni kolla upp vid nästa resande, helt makalös var den.

Har Paris....helnöjd... *L*

Här är en oemotståndligt fräsch ide

Här kan man läsa om dess uppbyggnad

...och här om det praktiska handhavandet!

1
Bevaka tråden