Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen Måndag

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-28 10:27

Är inte Måndagen den härligaste dagen i veckan? En helt ny och spännande arbetsvecka ligger framför en. Inte?

Låt oss ventilera vår Måndagsångest. Själv lyckades jag idag:

* Skära av mig halva näsan med rakhyveln
* Utlösa larmet på kontoret
* Orsaka översvämning i kaffeautomaten

Se där, en lyckad Måndag.

Hittills inga katastrofer, som vilken annan måndag. Däremot drömde jag att min klocka (Tag Heuer Monza) hade gått mitt itu och att jag fått fem parkeringsböter på bilen, så jag hade lite ångest precis när jag vaknade.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-28 11:00

Bank Holiday idag, allt är stängt. Mer söndag än en söndag.

Måndagen började fint tycker jag. Hade lyckat möte imorse, sen lunch på TV4 personalmatsalen. Nu möte igen vid 15.00. Middag ikväll med skönt gäng.

Ska fixa helstekt fläskfilé som jag inbakar i Mozzarella och Italiensk pepparsalami. Borde kunna bli bra

Värdelöst. Arbetsbrist på kontoret, sitter bara och slösurfar och småpetar i lite beräkningar och ritningar. De börjar närma sig perfektion i och för sig, men jag känner mig som en grym förlustaffär och belastning när inga pengar dras in till ägarna.

Nåväl, kanske blir bättre imorgon när uppdragsledarna är tillbaks. Får tjata till mig lite jobb då...

Började dagen med att lyssna på ett föredrag om bakterieinfektioner och hur intressant liv man kan få om man läser kemi på universitetet. De har lite problem med att få tag på studenter, men de var glada eftersom de ökat med 130 % från förra året på UmU. Från 3 sökande till 7. Har sedan ägnat hela eftermiddagen åt att slutföra ett programmerings-projekt, en robot-simulering.

Upptäckte sedan ett WaveLAN-kort i brevlådan så nu försöker jag få min PowerBook 2400c att bli lite mer aktiv på nätverket utan att gå omvägen via iBooken.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-28 22:38

Another pointless Monday.. Sov alldeles för lite, vaknade alldeles för sent, missade bussen senare på dagen och fick vänta i en timme på nästa. Vet inte ens vad jag ska göra nu heller.

Har vart reletivt dött på jobbet idag så jag har smygjobbat en del, undrar vart alla människor är på måndagar när dom inte är på jobbet

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-06-18 21:18

Då var fösta dagen på min semestern på 1 vecka nästan slut. Det tog bara cirka 1 timme in på semestern till de ringde från jobbet och frågade om saker bl.a. var armaturerna till ett jobb var. 3 samtal på under 40 minuter. Men jag får väl skylla mig själv när jag hade firmamobilen på, men jag har ju ingen annan.

Som sagt har jag en vecka semester nu, sen jobbar jag i 2 veckor sedan 3 veckor semester igen. Eller semester och semester håller på att bygga till huset så jag får jobba ändå, men skönt att göra något annat.:)

Men i slutet av nästa semesterperiod ska jag till landstället i Dalarna, och där bl.a. åka på Falucrusingen 25-26 juli.:D

Senast redigerat 2007-06-18 21:35

Full fart denna måndag. Möte - möte - möte.

Har även "fastnat" på eBay som är förträffligt kul & bra. Finns massor av roliga grejer att köpa

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2007-06-21 11:32
Ursprungligen av Björnström:

Full fart denna måndag. Möte - möte - möte.

Har även "fastnat" på eBay som är förträffligt kul & bra. Finns massor av roliga grejer att köpa

Ja just det...om plånboken har överlevt helgen vill säga.

La lite tid idag på att ordna upp bland de lokala IP-adresserna. Det var tidigare ett klass C-nätverk och IP-adresserna var en enda röra man aldrig kunde komma ihåg, men nu är det klass A istället. 10.0.0.x är allt som har med "stora nätverket" att göra, routern och liknande samt DHCP-tilldelade adresser. Sedan är det fördelat efter 10.rum.nätverk.nod. Allt som har 10.1.x.y står i ett rum, 10.2.x.y i ett annat och så vidare. En del rum har lokala nätverk, men alla som är anslutna direkt till stora nätverket har en nolla där. T ex körs en del noder virtuellt på en maskin, så de får ett eget nätverksnummer. Nu är det hur enkelt som helst att komma ihåg dem.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-08-06 23:18

Inte direkt en trevlig måndag. Var på stan och handlade lite kläder inför ett bröllop till helgen. Och varmt som f*n var det. Och när man kom tillbaka till lägenheten var det varmt, ca 26 grader. Det var då vid ett. Och inte svalare blev det. Vid 15 var det runt 30 och vid 17 runt 34. Sedan sjönk det till runt 30 vid 19 och när solen gick ner vid 22-tiden blev det äntligen behagligare. Är nu nere vid 24 grader inomhus och det är snart läggdags.

Blir nog att undvika lägenheten imorgon om det är liknande väder.

1
Bevaka tråden