Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ericsson T68- vilken grej!!

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Köpte en Ericsson T68 i fredags och jag måste säga att det är den suveränaste pryl jag någonsin ägt. Alla som funderar på att köpa en ny telefon måste klämma lite på denna först, suverän storlek och göttig funktioner.

Den roliga finessen med färgskärm gör j att man kan göra riktigt kul bakgrundsbilder och sådana har jag gjort hela helgen.

För er som redan har köpt en T68 eller funderar på att köpa en kan jag tipsa om den nya hemsidan som jag slängt ihop på eMobiler.net där man kan ladda ned och upp bakgrundsbilder till T68 och öven Wappa ned nya direkt till telefonen. Ganska fräsigt tycker jag.

Nä, nu blir jag avundsjuk... Vill också ha! hur mycket fick du ge för den?

  • Oregistrerad
  • 2001-10-26 07:44
Citat:

Skapades ursprungligen av: Tomas Björklund:
Köpte en Ericsson T68 i fredags och jag måste säga att det är den suveränaste pryl jag någonsin ägt. Alla som funderar på att köpa en ny telefon måste klämma lite på denna först, suverän storlek och göttig funktioner.

Den roliga finessen med färgskärm gör j att man kan göra riktigt kul bakgrundsbilder och sådana har jag gjort hela helgen.

För er som redan har köpt en T68 eller funderar på att köpa en kan jag tipsa om den nya hemsidan som jag slängt ihop på eMobiler.net där man kan ladda ned och upp bakgrundsbilder till T68 och öven Wappa ned nya direkt till telefonen. Ganska fräsigt tycker jag.

Hur är macstödet i jämförelse med Nokia 8310?

Jag har också en...

Jag ska prova din sida, snart får jag mitt Multi Abb från Europolitan då ska jag prova GPRS och HSCSD.

/Stefan

Din sida var KANON!! Bra bilder, lätt navigerad och snygg! Bra jobbat, nu måste jag bara välja vilken bild jag ska ladda ner...

Lysande

/Stefan

Känns faktiskt som Ericsson har mer o komma med just nu gentemot Nokia.

T68 är faktiskt en intressant pryl.. kanske blir en sån.. vem vet..

  • Oregistrerad
  • 2001-10-27 19:27

Finns gprs för comviq kontant?

  • Oregistrerad
  • 2001-10-29 07:44
Citat:

Skapades ursprungligen av: Ekelund:
Finns gprs för comviq kontant?

Nej.... :((

Detta var intressant!

Jag har också funderat på en T68, eller trånat efter kanske är rätt ordval Och jag har talat med en Engelsman som redan fått sin. Jag skulle hjälpa honom med en bakgrundsbild, och jag frågade honom om måtten till en sådan. Detta fick jag som svar:

"there is a site, http://www.emobiler.net that has quite a few such images already... i imagine if you look at those they will be the right dimensions."

..och nu läser jag att siten är skapad av en 99mac medlem! Det var kul att höra

Vill du ha fler bidrag? Jag kan kanske hjälpa till och göra lite grafik till både site och telefon. Har måtten och färgkraven i huvudet. Jag har gjort den vit-brun-svarta saken uppe i vänstra hörnet på denna site om du vill ha arbetsprov

Humma.. skulle döda för en t68 :rolleyes: (kanske ett litet djur på sin höjd)

/ [V]

[ 30-10-2001: Meddelandet ändrat av: Venger ]

Ursprungligen av Mats Björnström:

Detta var intressant!

Humma.. skulle döda för en t68 :rolleyes: (kanske ett litet djur på sin höjd)

/ [V]

Döda för en t68.. Tror man hade ångrat sig efter något år faktiskt..

Ja en och annan liten hamster skulle jag nog kunnat offra för min....... Nå skämt å sido (he he he) Så är filstorleken följande: (all information finns på siten men den är kanske lite väl mastig)

101x80 pixlar
8 bitars färgdjup
maximal filstorlek för WAP: 2900 bytes
(Telefonens egen begränsning ligger på 12 k om man laddar upp via IR men eftersom vi byggt siten för att fungera med WAP så har vi satt den almänna begränsningen till 2900 bytes)

filen skall vara i GIF format utan animationer och transparency.

Svårare än så är det inte. Det är bara att sätta igång och göra bilder och ladda upp dem.

Vi har för närvarande lite strul med att få WAPen att fungera genom Comviqs gateway men vi jobbar på det. (Telia flyter nu på som ett smäck, särskillt GPRS )

För att svara på frågor ovan kan jag meddela att jag gav 2500 ex moms och inklusive företagsabonemang.

Macstödet är än så länge obefintligt men jag jobbar själv på en lösning där man kan ladda över ett bildalbum till sin Palm och därifrån föra över dem till telefonen.

  • Oregistrerad
  • 2001-10-31 11:17

Har också en T68 och eftersom macstödet är sådär så får man man väl lattja med de inbyggda funktionerna, och det finns en del!

Jag har försökt få igång pop-mail programmet, både med min adress hos wineasy och hos carambole. Det vägrar att funka.

Jag kör comviq, wap funkar. Du som hade problem med comviqs gateway, hur löste det sig?
Några tips angående mailfunktionen?
Supportmänniskorna får jag inga vettiga svar ur...

Lyckas inte tanka ned någon bakgrundbild från emobiler via min t68. hur gör man? det går inte att klicka på dem iaf.

Johnny, jag skulle gissa att du ska högerklicka och välja ´spara bild som..´ och sedan spara ner den på hårddisken.

Jag klurade också lite på detta själv, det känns som att det saknas en ´ladda ner!´ knapp även om det självklart inte är så svårt att förstå att det kan fungera såhär också. Man har vant sig vid att få allt serverat på fat

/ [V]

..har varken hårddisk eller högerknapp på min mobiltelefon (T68). Inga problem att ladda ner via datorns browser, utan via mobiltelefonen via wap. Hur gör man??? lyckas varken se eller markera bilderna på något sätt (ser endast en bild, någon skum sak med streckkod).

Nä nu vill jag också skaffa en. Det börjar bli dags att byta ut min Z5...

Jag var inne på GEAB här i Umeå idag för att få klämma lite på T68:an. Före mig i kön stod en kille som fick lite hjälp med sin T68:a. Om jag skulle bedömma honom och hans kläder med alla fördomar jag kan komma på så hade den T68:an passat bättre i mina händer än hans, för jag skulle bli imponerad om han ens kunde lägga in ett telefonnummer i den... typiskt såna totalt otekniska personer som köper den senaste telefonen bara för att dom kan, inte för att dom har nån nytta av den.

Nåja, det är förstås bara jag som är avundsjuk, det var inte det jag skulle berätta utan att expediten berättade för killen om bakgrundsbilder och så skrev han ner en webbadress på ett papper och sa nåt i stil med: "Gå in på eMobiler.net, det är en jättebra sajt, där finns det massor av snygga bakgrunder som man kan wappa hem."

Kul, tänkte jag, jag känner ju nästan killen som gjort den sajten eftersom han finns på 99mac...

Men när killen var klar och det var min tur så berättade expediten på GEAB att de inte hade en enda T68 inne, dom hade sålt slut helt, så jag fick inte fingra på nån... Och vad värre var, han berättade att det senaste dom fått höra från Ericsson var att det inte kommer att komma några fler *före jul*. Det låter ju riktigt tråkigt, jag hade tänkt att tomten skulle fixa en åt mig... :/

kan det vara problemas att ladda ner bild bara för jag kör tele2-gprs? funkar fint att navigera runt via telefonen, men inte att ladda ned någon bild...

Citat:

Och vad värre var, han berättade att det senaste dom fått höra från Ericsson var att det inte kommer att komma några fler *före jul*. Det låter ju riktigt tråkigt, jag hade tänkt att tomten skulle fixa en åt mig... :/

Jag var inne på dialect här i Kalmar, dom var slut där med. Men dom skulle in i slutet av denna veckan. Annars kan du ju alltid köpa den via webben. inwarehouse och telia är två webbutiker som har den.

Adrian B,

Det var jag som var expediten på Geab The Phone House.

Skickade över Jaws bilden via IR till en kund, och passade även på att tipsa om emobiler.net.

Var det du som hade en svart jacka och mössa? Världen är allt bra liten...

/Stefan

[ 01-11-2001: Meddelandet ändrat av: Insulin ]

Jag har hört att flera personer har haft problem med att se bilderna via WAP om de surfar via Comviq (tele2). Via telia och europolitan fungerar dt dock mycket bra. Vi tror att felet ligger i en begränsning i Comviqs WAP gateway.

Jag håller på att lösa detta men det är lite svårt när man inte är jätte insatt i WAP specifikatioerna. Jag skall skicka iväg några förfrågningar till comviq så vi får se om det går att lösa.

Kul att det sårida så snabbt. här på 99mac är det enda stället som jag har meddelat att eMobiler.net finns eftersom jag vill lösa alla små problem innan jag släpper den skarpt. Trots detta har vi ca 1500 unika användare per dag och ca 400 registrerade användare. Inte så illa tycker jag.

Finns det någon wapsite där man kan skicka sms?

Insulin (Stefan),

Ha ha, världen är verkligen liten! Mycket komiskt Jorå det var jag som så gärna ville känna på en T68. Vi här på 99mac kanske kan bilda en underjordisk organiskation som tar över världen? En såndär som brukar finnas i Arkiv X...

Hoppas inte kunden var en god vän till dig för i så fall har jag ju gjort bort mig rätt bra här... *ler* (fast jag var ju bara avundsjuk egentligen ;-).

Visade sajten för de 2 satarna ( ) på mitt jobb som köpte varsin, de tankar ner bilder dagligen från sajten. De tar ner dem till sin iPaq, och därifrån överför via IR direkt till nallen, skitsmidigt faktiskt.

Går ju säkert från våra pc-burkar oxo, men det är mycket krångligare.

Adrian B,

Ingen fara "bara" en kund.. Han har säkert ingen Mac så du förtjänade den bättre... hehe

Jag kan skicka ett mejl om det kommer in några T68 :or innan jul. Man vet aldrig med Ericsson. Om mitt GPRS abb. bara kunde komma nu...

/Stefan

Fredrik->

Vet du hur de går till väga mr exakt för att föra över bilderna via iPaqen?
Jag får dagligen flera mail från personer som vill göra just det men som inte kan lista ut hur. Jag har lite svårt att hjälpa dem då jag själv har en palm. (Skall bara lista ut hur jag kan göra samma sak med den, borde vara möjligt.)

Nej men titta, en till Kalmarit

Jag har en iPaq också, jag tänkte mellanlagra bakgrunderna i den om jag nu väljer att köpa en t68. Verkar smidigt och smärtfritt.

Dock känns det väldigt dumt att lägga upp 6000 för en telefon just nu.. men ball är den!

/ [V]

Citat:

Skapades ursprungligen av: Venger:
Nej men titta, en till Kalmarit
/ [V]

Hehe jajamen! Världen är allt bra liten Det där med att den kostar 6000:- känns lite väl ja, men om jag inte minns fel så när T28 kom kostade den en hel massa, men bara ett par månader senare hade den gått ner 1000:- eller nåt i den stilen. Eller minns jag helt fel? Så om man väntar ett par månader eller så kanske T68 också går ner en hel massa *hoppas*

En polare skaffade en T68 - ser riktigt fet ut.

Laddade upp denna bild på emobiler.net

- jaja, jag tycker om min Supra...

Tror inte att T68 kommer att sjunka så mycket i pris de närmsta månaderna eftersom att Ericsson inte kommer att leverera fler innan nyår.. (säger de i alla fall)

Den ligger på 5500:- nu och det är inte så mkt om man jämför med likvärdiga mobiler t.ex. en Nokia 8310 som kostar ca 5000:- Men det är i alla fall mkt pengar..

/Stefan

Bevaka tråden