Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Quicktime 7.1.6

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Installerade precis Quicktime 7.1.6 och Security Update 2007-005 (PPC) då den dök upp i Programuppdateringen. Nu kan jag inte öppna iTunes, Quicktime eller gå in på någon webbsida där det finns Quicktime filer t ex Youtube.com. Alla program avslutas innan de ens har öppnats.

Har provat att ta bort Quicktime helt från datorn och installera Quicktime 7.1.5 istället. Den vägrar och säger att jag inte kan inte kan installera pg a jag redan har en nyare version installerad, trots att jag slängde alla Quicktime filer som fanns.
Någon som har varit med om liknande och vet vad jag kan göra?

Ingen som har några förslag på lösning?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-05-27 21:47

YouTube kör inte med QT-filer. Det är Flash-video (.flv - ägs av Adobe).

I övrigt har jag ingen aning om hur man löser ditt problem. Se över tredjepartspluggeriet till QT och browser.

mjg: QuickTime har stöd för Flash.

QuickTime antar jag att du inte tog bort, det är ett ramverk i Mac OS X. Du tog troligen bara bort QuickTime Player. Testa att installera QuickTime 7.1.6 igen.

Marcus K:
Jag tog bort de filer som hette QuickTime efter en sökning i Findern, men troligtvis försvann inte allt då den ändå vägrade att ominstallera 7.1.5.
Har installerat 7.1.6 igen och nu fungerar det hjälpligt. Till och från hänger sig iTunes och andra QuickTime-relaterade program eller startar inte över huvud taget. Och utan varningsmeddelande. Så det är fortfarande ganska frustrerande.

Vet inte om det här är relaterat till det här problemet, men nu när jag uppdaterar min iPod till iTunes så säger den att flera av mina film filer (mp4) inte kan spelas upp på den enheten. När jag markerar filerna i iTunes är de gråskuggade och inaktiva.
Vilket är väldigt konstigt då jag kunnat titta på filmerna tidigare utan problem.

1
Bevaka tråden