Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips: silikonskydd för tangentbordet

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Googlade runt lite och hittade detta, kan vara rätt najs

http://www.kbcovers.com/servlet/Detail?no=23

vad tror ni?

Kanske, om den finns för svensk layout.

Jag "tror" att den är ful, oskön att skriva på och opraktisk. Tvätta händerna och ät inte knäckebröd vid datorn är mitt tips!

Dem som konstruerade denne grejen tänkte inte riktig genomdet här eftersom luftinsyget för kylningen för datorn är bland annat just genom tangetbordet och jag vill inte förvånar mig om dem som köper och använda den inte länga ha glädjen utav sin macbook.
Bara i parantes sådär...

Switchers från "Ostbågar & Joltcola"-kategorin av PC-användare kommer säkert att uppskatta den här uppfinningen. Kladdet från kebabrullen lär ju aldrig mer bli ett problem.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-27 15:05

Okej, har precis avslutat en stor påse Tangy Cheese Doritos medan jag har surfat och haft mig. I övrigt har tangentbordet fått utstå lite spill från frukostens mjölk samt stänk från några apelsiner och cola igår (nästan inget av det här syns om man inte tittar riktigt noga).

*går och hämtar en blöt trasa och startar keyboard cleaner*

2 minuter senare är det som nytt. Ser absolut ingen anledning till att bränna $25+tull & frakt på något som tvål och vatten löser så lätt.

För övrigt undrar jag varför man köper en MacBook och sen gömmer halva under ett svart plastskydd? Jag menar, bryr man sig om hur den ser ut vill man väl ändå se datorn? Om inte, vad är då meningen med skyddet från första början? Eller är det för din sortens folk som plastar in sina möbler så att de inte ska se slitna ut när bekanta hälsar på?

Citat:

För övrigt undrar jag varför man köper en MacBook och sen gömmer halva under ett svart plastskydd? Jag menar, bryr man sig om hur den ser ut vill man väl ändå se datorn? Om inte, vad är då meningen med skyddet från första början? Eller är det för din sortens folk som plastar in sina möbler så att de inte ska se slitna ut när bekanta hälsar på?

Så sjukt rätt. Finns inget jag blir mer trött på än människor som behåller plasten på mobilskärmen kvar tills den är så sliten att de knappt kan se vad de skriver bara för att de inte vill repa den. Vad är grejen med det egentligen? Om du aldrig vill se skärmen, varför vill du då behålla plasten när den ändå ser för jävlig ut.. ungefär som den klassiska mamma-devisen; ska du verkligen ha din nya tröja på dig? Den kan ju bli smutsig! Ahh! Nu blev jag upprörd!

Ett billigare sätt är ju att investera i ett par diskhandskar när man ska använda datorn...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-05-28 15:43

Var ju bland det fulare grejerna jag har sett... Bättre med diskhandskar som monkey_man säger

Man använder ju inte ens det inbyggda tangentbordet, förutom när man är på fot.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-28 19:03

Man äter väl inte framför datorn heller?

Ursprungligen av Mondo:

Man äter väl inte framför datorn heller?

Klart man gör. Man _lever_ framför datorn. Jag käkar framför datorn rätt ofta. Fast jag sölar inte.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-28 21:17

*ryser*

Gladpack över tangentbord och styrplatta funkar alldeles utmärkt annars. Jag brukar använda det när jag mekar med cykeln och använder datorn. Svarta, kletiga och feta fingeravtryck syns rätt bra på vitgråa matta tangenter, men gladpack gör susen. Kostar nästan inget heller.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-06-25 12:30

Det ska vara det vita tangentbordet som är så snygga att man vill slicka på tangenterna...annars kan det kvitta. Köper en ny MB inom ett år istället!

Överhettning

Silikonskyddet har en förmåga att töppa till luftströmmarna som sitter vid tangenterna. rekomenderar inte denna produkt. datorn blir väldigt varm !!

1
Bevaka tråden