Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3 MB för lite för attachments

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-26 13:27

inte så mysigt, om ni vill ha min åsikt, för övrigt lite konstigt att man bara kan ladda upp 3 MB i attachements, lite mer borde det vara, i alla fall om man ska ha nytta av gamla trådar

Hur menar du - 100kb brukar ju gränsen vara per bild. Eller menar du totalt per konto?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-26 21:48

Tjenare, jag menade totalt för kontot,

men med not so bueno menade jag den nya bannern.

Hur som när jag skulle ladda upp bilden från bannern, så hade jag nått mitt max tak.

Jag tänkte så här, om man vill hålla gamla trådar kvar, och hålla dom aktuella med attachements, kanske man ska låta alla lägga upp max 10 MB eller nåt, jag vet inte - men priset på diskar går ner. Det kanske finns andra flaskhalsar, inget viktigt bara en tanke

/Tangen

Jag förstår att man måste begränsa utrymmet - så jag klagar inte utan vill bara berätta min erfarenhet.
Jag söker ofta svar på problem som uppstår - och hittar ofta svaren (slipper därför att skapa nya trådar) Men tyvärr händer det att bifogade bilder som visar problemlösningar är borta.

Jag vet inte om det är praktiskt möjligt men kanske kunde man ge utrymme i takt med aktiviteten (antal inlägg kanske kan vara måttet) - minska för sådana som jag och öka för de som skriver mer.

Problemet är inte att attachments sparas på disk - disk är billigt!

Alla attachments sparas i databasen och när den växer så får vi större krav på fet MySQL server och alla typer av import/export och backup tar längre tid. En restore på databasen tar redan nästan fyra timmar idag.

vBulletin sparar attachmens i databasen som default och det är tur eftersom vår lastbalansering inte skulle fungera annars.

Hursomhelst har jag ökat summan till 10MB nu så problemen ska vara borta

Niger och tackar!
Lovar dessutom att inte belasta databasen i onödan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-27 08:27

kanon låter som en dröm

plocka ner det som e VIKTIGT
→ på EGEN disk så snart ni kan

folk e dumma i huvet om dom litar på annat!
- skönt gäng annars!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-27 11:33

Tja, det var i inläggen det var viktigt att man behåller vissa skärmdumpar
Mina egena backuper har jag förvarat på ett bra ställe

1
Bevaka tråden