Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sladd?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja ha en sladd med det breda stiftet till min Nano samt en instruktion vad olika kablar har för funktion. Jag tänkte koppla den andra sidan av sladden till iso-kontakten som sitter i bilstereon så att jag får ljud + ström till min ipod. Det spelar alltså inte så stor roll hur den ser ut i änden som inte har stiftet som går in i ipoden.

Nån som vet var jag kan hitta en sån sladd?

Jag är inte intresserad av den där specialsladden som gör att jag kan styra podden via stereon. Den har jag testat, men den funkade inte i min bil. Dessutom har jag hellre min ipod framme så jag kan leta låtarna direkt på den.

Jag har idag en iso-kontakt som går till ipoden via hörlursutgången. Den har dock blivit lite glapp och så saknar jag möjligheten att få ström in i ipoden så att jag slipper ladda den.

Jag är inte helt säker på att jag förstått det du skrivit (jag antar att med "breda stiftet" så menar du Dock-kontakten i botten på iPoden), men jag förmodar att du letar efter en sådan här:
http://cgi.ebay.com/Street-Machine-Systems-JVC-iPod-Interface_W0QQitemZ300002564057QQcmdZViewItem

Dom antyder att den är till för JVC stereon, men den kan nog fungera på andra märken, förutsatt att kontakten är detsamma.

Jo, det är nåt sånt. Tanken är att knipsa bort delen som ska gå in i stereon och ersätta med en iso-kontakt. Det verkar dock inte finnas några kablar för att förse ipoden med ström på JVC-adaptern.

Senast redigerat 2007-05-28 22:39
1
Bevaka tråden