Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7 spekulationer inför WWDC

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

AppleGazette har gjort sju spekulationer om vad som händer på WWDC 2007 som snart är här. Vad tror du är riktigt och vad är helt uppåt väggarna? Den som väntar till 11:e Juni får se...

http://www.applegazette.com/wwdc/speculation-7-predictions-for-wwdc-2007/

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

Det jag mest har att invända mot är en ny iLife och en ny Mac Mini. Det är inte de typerna av produkter som normalt visas upp på WWDC.

Ursprungligen av Marcus K:

Det jag mest har att invända mot är en ny iLife

vaddårå. alla kodar väl i pages?

Kommentaren från "Peter" tycker jag var rätt bra.
Kort sagt säger han att Apple ska fokusera på utvecklarna under WWDC och inte konsumenterna. Jag kan bara hålla med trots att jag inte är någon appleutvecklare.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Kommentaren från "Peter" tycker jag var rätt bra.
Kort sagt säger han att Apple ska fokusera på utvecklarna under WWDC och inte konsumenterna. Jag kan bara hålla med trots att jag inte är någon appleutvecklare.

Du kan bli Hedman. Via Ruby kan numera komma åt ramverket för Cocoa (newcocoa). Vet inte hur utbyggt det är, men det ser lovande för framtiden.

http://alternateidea.com/blog/articles/2007/5/25/newcocoa-rails-like-command-for-rubycocoa

Gissar att Mr Jobs presentera lite features från Leopard och hur det kommer berör utvecklarna.

- iPhone börjar säljas
- Cinema Display får nya LED-displayer
- Xcode visas upp med Rails (hoppas, hoppas...)

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-05-27 14:19

Själv hoppas jag på omgjorda konfigurationer på Mac Pro:n
Ganska löjligt att allt utom top-of-the-line valet Quad core i stort är orört sen i augusti förra året.
Ett år med exakt samma baskonfiguration känns lite... ja... tamt

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-27 21:41

Som Marcus påpekar. Konsumentprodukter har andra events. Detta är för utvecklare, därav inget iLife.

Att Worldwide Developer Conference är till för utvecklare råder det inga tvivel om.

Tror det kan finnas plats för iLife, om iLife kan visa på vad som är möjligt med Leopard gällande funktionalitet i program, något som kan vara nog intressant för utvecklare. För det känns ganska givet att iLife 07 kommer vara hårt knutet till Leopard och dess nya teknologier, då det ännu inte kommit ut än.

Eller?

Sen får man inte glömma att trots att WWDC är en utvecklarkonferens, så kommer varenda teknikblogg och tidning över hela världen att rapportera från keynoten. Därför vore det dumt att inte ge lite publikfriande stoff också, när möjligheten till gratis PR infinner sig.

Ursprungligen av Leftrustle:

Tror det kan finnas plats för iLife, om iLife kan visa på vad som är möjligt med Leopard gällande funktionalitet i program, något som kan vara nog intressant för utvecklare. För det känns ganska givet att iLife 07 kommer vara hårt knutet till Leopard och dess nya teknologier, då det ännu inte kommit ut än.

Eller?

Det är riktigt. ImageKit är i stort sett iPhoto och CoreAnimation är något man vill använda ihop med iMovie. Så jag håller med dig om att det finns en sannolikhet att så kan ske. Även iPhones integration med Leopard kommer säkert också att visas.

Ursprungligen av Leftrustle:

Sen får man inte glömma att trots att WWDC är en utvecklarkonferens, så kommer varenda teknikblogg och tidning över hela världen att rapportera från keynoten. Därför vore det dumt att inte ge lite publikfriande stoff också, när möjligheten till gratis PR infinner sig.

Ja, det är riktigt. Apple kommer att visa upp senaste version av Leopard (fast kanske i ett mer tekniskt perspektiv än MWSF) och detta är intressant även för användare givetvis.

Faktum är att det är Mac OS X state of the union som är den keynote många utvecklare väntar på. Steve Jobs keynote på WWDC är enbart till för att boost:a moralen samt ge lite "reality distortion field" för utvecklarna. Samt givetvis en möjlighet för Apple att få duktigt med PR för Mac OS X. Så Steve Jobs keynote är mer en kul grej för utvecklarna och Mac OS X state of the union är den riktiga man vill se och som kommer direkt efter Steve Jobs keynote.

1
Bevaka tråden