Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kraschad Maxtor HD, köpt hos kraschade Mycom.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-25 02:24

Okej,,
Min Maxtor Shared Storage 300GB hårdisk dog ihjäl sig igår, problemet är att jag köpte den hos Mycom som också har gått i graven, R.I.P.
Så hur fan gör man nu, garantin finns ju kvar, till den 31/5 så det brinner i knutarna..

Ett problem kommer sällan ensamt.

Fred

Kontakta Maxtor?
Worldwide Support - www.maxtor.com/.../?channelpath=/en_us/Support
Du skickas vidare till Seagate som köpt upp dem. Det finns en kontaktadress - skicka ett meddelade om felet och att återförsäljaren inte finns.

Direkt till kontaktsidan
http://www.seagate.com/www/en-us/about/contact_us/warranty-support-contact-emea

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-05-25 09:56
Ursprungligen av Fredric:

Min Maxtor Shared Storage 300GB hårdisk dog ihjäl sig igår, problemet är att jag köpte den hos Mycom som också har gått i graven, R.I.P.

Snygg omskrivning av KK på deras hemsida...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-25 10:45

Hehe
Tillfälligt stängt

Tackar för hjälpen, har mailat både mycom och maxtor/seagate, hoppas att man får ett svar.

MVH
/Fred

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-25 12:07

Du skriver bara in dina uppgifter på:
http://www.seagate.com/www/en-us/support/warranty_&_returns_assistance/verify_warranty_&_submit_rma/

Skickar in hårddisken till adressen du får och sen väntar du och får tillbaka en fungerande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-25 21:15

Tydligen får jag stå för DHL budet dit iof så pröjsar dom det tillbaka, känns som att jag köper en ny FW disk istället och skiter i detta. Ärligt så tycker jag inte att den var så bra, problemet är att den är formaterad i något 1800-tals format som gör att den inte pallar med en massa tecken vilket ofta ställer till problem för mitt backup program.

Problem nr två är att det tyvärr finns några filer på den disken som jag inte har backup på, så jag testar hellre att montera den i en annan låda och hoppas på att jag kan få tillbaka dom grejerna. Om inte det skulle funka vart kan man isf lämna in den för check om det i huvudtaget går att få loss något material på den?? Och hur dyrt är sånt?

// F

men det är väl klart att du skickar iväg din garanti-reparation!!?!

Jag menar, du får ju en ny fungerande disk?

även om du själv får stå för frakten (får du tillbaka pengarna?) så är det ju bara en fjärdedel av priset för en ny?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-25 23:33

Jo, men om jag skulle köpa en ny så får jag Lacie posche 320GB för samma pris som DHL budet, pengar som jag inte får tillbaka så som jag tolkade mailet från dom. Plus att den som sagt är rätt seg, och ofta bråka med olika tecken mm, ändrar filnamn mm så att man inte kan öppna dom filerna. Lämnar hellre in den och kollar om man kan få loss det som jag inte har backup på, beroende på vad det kostar såklart, inga jätte viktiga grejer men en del saker jag inte har hunnit bränna ner..

Jag vill inte ha en ny, iaf vill jag inte betala en krona för en.

/F

1
Bevaka tråden