Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan bara köra ett Officeprogram i taget

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett mystiskt problem.
Har installerat svensk version av Microsoft Office 2004 på min Mac Book Pro.
Har tidigare haft en engelsk version som jag avinstallerat och rensat bort filer till.
Nu har jag det problemet att jag kan bara köra ett av följande 3 program samtidigt. Word, Excel eller Entourage.
Om jag har entourage eller Word igång och föröker starta Excel så får jag följande felruta

Det går inte att ladda kodbiblioteket för Microsoft Office
Filerna har flyttats från ursprungsplatsen. Förök med följande:

  • Flytta Excel tillbaka till mappen Microsoft Office (eller den ursprungliga installationsplatsen)

  • Installera om Excel för att garantera att alla filer installeras korrekt

Är det någon som råkat ut för detta?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-25 16:04

Låter som att du har bisarra rättigheter på någon av de gemensamma filerna för office. Har du följt rådet och kört om installationen?

Japp,
Jag slängde alla filer jag kunde hitta och gjorde en ren installation men samma problem kvarstår. Om jag däremot loggar in på datorn med ett annat konto så fungerar det som det skall. Jag har prövat att reparera rättigheterna men det hjälper inte heller.

Flyttat omkring programikoner? Har du roliga bokstäver på hårddisken eller mapparna som leder ner till Microsoft Office mappen? Har du ändrat filstrukturen så att den inte är Hårddisk > Program > Microsoft Office > Word, Excel, Powerpoint, Entourage ? Försöker du köra programmen från en mountad disk image?

Tyvärr stämmer inget av de du föreslår. Visserligen heter mappen Microsoft Office 2004 men det är det namn som installationsprogrammet valt. Om jag ändrar namnet genom att ta bort " 2004" så blir det samma problem.

Skumt är vad det är

Om det funkar på ett annat konto så ligger ju felet i någon av de inställningsfiler du har i din hemmapp. Antingen är det i din Document-mapp/Microsoft Användardata eller i din biblioteksmapp i inställningsfilerna för Office

Jag lyckades lösa problemet genom att söa igenom maskinen efter alla filer kopplade till Office och sedan rensa ALLT!! Nu fungerar det igen.

1
Bevaka tråden