Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2:s push-mail, frågor

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-05-01 15:20

Tele2:s "mail i mobilen mini" är på det stora hela mycket prisvärd med sina 49:-/månaden (varav de 3 första är gratis) och fri trafik oavsett bilagor etc. Däremot kan man inte ställa in en signatur och inte se skickade mail.. Jag kör Nokia e61i, och det känns som att man borde kunna ställa in telefonens egna mailklient att arbeta via Tele2:s teknik. Däremot använder den en tredjeparts-app (Seven Always-On Mail), så det kanske är lite mycket begärt. Något som jag också saknar är en helt tight sync mellan datorn och telefonens inkorgar. Om jag tex har datorn inställd på att spara kopior på servern, så är meddelanden kvar på båda tills det tas bort helt från datorn, men inte tvärt om. Är datorn inställd på att ta hem mailet från servern så kommer det inte till telefonen också, utan endast mail som inte är hämtad kommer till telefonen. Jag kör med det första, men det finns nackdelar med att ha kvar mail på servern..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-05-01 16:09

Grattis till användadet av Seven! Tycker det fungerar klockrent och många av mina kunder är jätte nöjda med det så hoppas du blir det också! Alternativ till Seven är EMO (samma som Seven - stulet av Ericsson och BlackBerry, jag använder det senare.

Klockrent att synka sina mail, kontakter och kalender!

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-05-01 16:24

Men för att synka kalender och kontakter måste man väl köra typ exchange? Finns det någon lösning på mina problem?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-05-01 16:39

Seven står helt skillt, och ja, du måste ha en exchange server. Vette tusan om man kan skicka det igenom den vanliga mail klienten, har aldrig prövat dock. Är du helt 100 på att man inte kan lägga in signatur? Har för mig att jag har gjort det...

Skickade mail kan du ju se i telefonen?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-05-01 16:50

Den "skickade meddelanden" som ligger i telefonen visar allt utom det som går via seven. Signatur känns som en grej som borde ligga i inställningar, men det gör den inte.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-05-01 18:40

Tror jag ska pilla lite med Seven på jobbet imorrn, kan kika på detta åt dig då!

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-05-25 10:50

Inget nytt?

1
Bevaka tråden