Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laddningslampan blinkar fram och tillbaka

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag laddar upp batteriet i min Macbook så uppstår ett problem när laddningen når 100%. Indikatorn stannar inte på 100% utan börjar fladdra fram och tillbaka till 99%, med följden att även lampan på sladden hela tiden växlar mellan orange och grönt. Detta brukar dock ordna sig efter någon timme (när batteriet är fulladdat på riktigt?). Finns det något man kan göra?

Jag har haft samma problem i ett par veckor. Ska försöka få tid att ringa Apple imorrn.
http://www.99.se/ibook-macbook/216313-trasigt-batteri.html

Min Macbook dog utan förvarning också, idag, när laddningen stod på runt 15%. Verkar vara exakt samma symptom helt enkelt! Rapportera gärna vad Apple säger.

EDIT: Såg att jag köpte min Macbook den 31:a maj förra året, snart slut på garantin med andra ord. Ska nog ringa till Apple jag också imorgon, snabbt som attan.

det var mina första symptom på att batteriet slutade fungera helt.
jag fick ett nytt direkt när jag tog den till ett service-center.

Ringde Apple, efter lite PRAM-resettande och sånt så fick jag ett nytt batteri.

Det kanske jag också skulle testa så jag har bra argument när jag ringer, det får bli på måndag istället.

Behövde du skicka in ditt gamla först eller får du det nya batteriet direkt?

Resetta PRAM och det andra (ta ur batteriet och hålle inne powerknappen 15s), och ladda upp och ladda ur batteriet ett par gången var vad de ordinerade mig. Men när datorn sedan dog vid nästan 30 procents (påståd?) laddning, och även började flimmra laddningen av/på redan vid 95% laddning, så gav de med sig och skickade ett nytt batteri.

har haft samma problem...

Jag har haft samma problem i ett par veckor och har testat det mesta. Reset PRAM och kalibrera batteriet. Ingenting hjälpte men så en dag efter att ha kalibrerat batteriet igen så funkar den som den skall igen.

1
Bevaka tråden