Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dags för Cinema Display med iSight

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det hög tid att Apple släpper nya Cinema Display med inbyggd iSight. Samsung verkar ha blivit först med detta koncept vad gäller fristående skärmar, något som Apple självklart borde vara ledande inom.

Mitt lilla tips är att WWDC 2007 om mindre än en månad, är ett perfekt tillfälle för Apple att dels släppa en ny MacBook Pro, samt även nya skärmar, självklart med inbyggd webbkamera.

Läs mer på MaxiMac.se

Jag har haft iSight sedan den släpptes och tänkte "Den här ska jag använda massor" men i praktiken har det kanske blivit fem gånger totalt. Mest för att visa att det fungerar.

Nu har jag inbyggd iSight i min MacBook Pro men den har jag inte ens testat!

Med andra ord: kameran är inte högst prioriterad på min lista

Jag använder iChat AV för flerparts samtal till USA minst varje vecka. Funkar jättebra. Vi var alla lätt skeptiska till hur användbart "video telefon" skulle fungera som arbetsverktyg, pga lag mm. Men det visar sig att när man är tre person så.fungerar det mycket "bättre" än med två. Av någon anledning så blir det enklare att prata med två andra personer än direkt med en, kanske för att man märker lag mm mer när man bara koncentrerar sig på en person.

Jag ser verkligen fram emot iChat AV uppgraderingen och flera av mina kollegor flyttar över till Mac vartefter så IChat AV blir mer och mer användbart. Har mycket bättre kvalitet än Skype i flerparts konferans och fungerar rent allmänt bättre för oss. Så iSight kameror är viktigt för mig. Jag hoppas verkligen att de kommer i skärmarna eller en ersättare till iSight "röret".

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-24 07:02

Jag får aldrig iChat att fungera med bild och ljud, inte hemma och inte på jobbet. Får köra Skype istället som fungerar. Märkligt att det skall vara så krångligt att få det att fungera med iChat. Är väl nån port i nån brandvägg som skall ändras...

Tycker dock funktionen är bra, kör Skype med kolleger på jobbet och vill köra iChat istället. Så visst finns ett behov.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-24 14:57

Skulle varit härligt om Apple släppte skärmar som motsvarar t.ex Samsungs priser. Men kanske blir samma priser som de på dagens skärmar. Vill ha en Cinema Display till min Mac Pro som köps in mot hösten, men blir lite för dyrt med dagens pris :). över 30k för dator och skärm blir lite för mycket för en studerande som mig..

1
Bevaka tråden