Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Software update server i 10.3 server?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-05-23 12:37

En kund jag brukar vara hos körde förr en OS X 10.3-server men den har ersatts av en windowsserver. Nu håller jag på att gå igenom vad de har, behöver och vad som kan förbättras utan att kosta.

Deras maskiner är allt annat än up to date med uppdateringarna och de har bara en anslutning på 2 Mbit. Då de har ganska många maskiner kommer det laddas ner rätt så stora mängder uppdateringar som laddas ner gång på gång.

Därför undrar jag om System update server ingår i 10.3 server och om den är kompatibel med alla versioner av OS X.

Ett annat alternativ skulle kanske vara att jag drar upp någon sorts cachande proxy på en server som får mellanlagra alla uppdateringar.

Software Update finns inte i 10.3, kom först i 10.4

Frågan är ju hur det skulle fungera med proxy, SU kör ju med nån form av koll för att uppdateringarna kommer från rätt ställe så de kanske blir klurigt.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-05-23 12:55

Vissa säger att det inte fungerar. Vissa säger att det fungerar. Jag får helt enkelt testa om det går ikväll. Macen hemma har inte bootats på ca 2 veckor. Har det kommit något på software update under den tiden?

Jag har 10.4 Server licenser att sälja - både 10-user och Unlimited user, kanske vore ett sätt att lösa det om du har behov av mer än Software Update server.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-05-23 17:07

Det är just Software Update Server-biten som skulle vara smidig. Tänkte bara att det skulle underlätta lite med cachade uppdateringar just när jag kommer dit och uppdatera alla maskiner.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-05-24 12:26

Annars kan man ju ta hem uppdateringarna på en av maskinerna, "Endast hämtning" eller vad det heter i SWUP. Sedan är det upp till dig att distribuera ut dem till resten som du vill, förslagsvis via ARD.

1
Bevaka tråden