Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad ska jag ha i ny MacBook?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-05-22 23:10

Ny 2,16 MHz MacBook med 2 GB RAM kommer om någon vecka. Hur inreder jg den på bästa sätt?

1. Jag måste köra Windows. Parallels D eller BootCamp?
2. Partitionera? I så fall i vilka bitar av en 120 GB HD?
3. Omistliga utilities e dyl?
4. Bra billig större extra skärm?

Många frågor blir det efter så många år utan bärbar och tänkte det skulle vara bra att ha antagligen centrala frågor för många samlade i en enda tråd.

Ser tacksamt fram emot era förslag.

Jag har ingen erfarenhet av Windows på Macen, men jag tycker att du ska köra med båda. Nuförtiden så kan väl Parallels starta upp från en Bootcamp partion, eller har jag fel?

Partionera? Menar du då en Windows-partion och en Mac-partion, eller? Det beror väl på hur mycket utrymme som du tycker att du behöver till Windows. Antagligen så behöver du väl inte så mycket till det, eller? 20GiB, kanske?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-05-23 07:20
Ursprungligen av ztaafen:

Jag har ingen erfarenhet av Windows på Macen, men jag tycker att du ska köra med båda. Nuförtiden så kan väl Parallels starta upp från en Bootcamp partion, eller har jag fel?

Vad skulle fördelen vara med det?
Behöver de inte var sin Win-installation som i sin tur kan förvirra för mig (och varandra)?

Ursprungligen av ztaafen:

Partionera? Menar du då en Windows-partion och en Mac-partion, eller? Det beror väl på hur mycket utrymme som du tycker att du behöver till Windows. Antagligen så behöver du väl inte så mycket till det, eller? 20GiB, kanske?

Behövs inte partitionen till både Windows och Win-programmen? I så fall bör man väl ta till?

Ursprungligen av Le:

Vad skulle fördelen vara med det?
Behöver de inte var sin Win-installation som i sin tur kan förvirra för mig (och varandra)?

Nej, jag har för mig att jag har läst att Parallels nuförtiden kan använda Windows-installationen på Windows-partionen, men jag kan ha fel. Har inte någon anledning att köra Windows, så jag vet inte riktigt.

Menar du utilities till Windows eller Mac OS X?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-05-23 07:20
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Menar du utilities till Windows eller Mac OS X?

Jaa tack!

Handlar väl om vad du ska göra med windows. Spel, bootcamp, program, parallells. Pengar, parallells, inga pengar, bootcamp. osv osv. Finns inget enkelt svar.

1
Bevaka tråden