Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intel sänker priserna på Quad Xeon

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Intel sänker inom kort priserna på Quad-core (fyra kärnor) Xeon processorer med upp till 60%. Prissänkningen gäller dock inte 3GHz processorn som finns i toppmodellen av Mac Pro idag.

Prissänkningen är ett svar på AMD:s nylanserade processorer och för att öka försäljningen som inte blivit vad Intel först hoppats på.

Nu finns det goda förutsättningar för Quad Xeon processorer i alla Mac Pro, eller hur?

http://digitimes.com/mobos/a20070521PD201.html

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-05-22 22:58

Ja, det är väl solklart, eftersom min nya MacPro anländer i morgon

Men skit i det.. Det är ändå den klart grymmaste datorn som jag någonsin köpt.. och man kan ju alltid eftermontera två stycken quadprollar. Som jag ser det så är MacPron ganska framtidssäker, så länge som intel håller sig till 1066/1333MHz-bussar som 5000-serien gör. I varje fall bör man om några månader kunna uppgradera till 3GHz:are för en relativt "billig" penning.

Men jag tror lätt att Apple lanserar 5355 (2.66GHz) och 5335-modellerna (2.0GHz) i samband med Leopard. Det är ett rimligt antagande, nu när intel droppar priserna.

$316 för en Quad XEON 2GHz är ju överkomligt..

1
Bevaka tråden