Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Specialsladd mellan bil och Ipod

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-01-30 21:11

Jag har en VW passat -06 och en Ipod video och har sett att VW marknadsför en sladd som kan kopplas mellan ipoden och bilen via CD-växlaruttaget i handsfacket. Jag undrar om någon testat denna lösning i sådana fall funkar det bra?
Vto

PS
Har redan försökt söka efter liknande trådar men misslyckats.
DS

Har detta i min bil.
Det är en Audi A4 2.0TS Quattro -07.
Ljudkvaliten är kanon och jag ångra inte en sekund att jag valde till detta.

Enda minustecknet är att du får inte upp vilka låta den spelar i displayen och att du kan ha max fem mappar.
Detta beror på att radioenheten är av äldre modell.
Nästa version som kommer kan du både se låtar i displayen och har väldigt många fler mappar en dagens fem.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-01-31 20:37

Tack för svaret!

Vad innebär att fem mappar ? Syns bara fem spellistor eller kan jag bara ha fem spellistor om jag ska ha ipoden inkopplad?

Vto

Vad jag läst så uppfattar stereoenheten din ipod som en cd växlare där då varje spellista registreras som en cdskiva(som ligger i "cdväxlaren"). Eftersom att det finns 6 skivor i en standard växlare så ser din stereo bara dessa 6 där sista skivan (nr6) är en samling av alla övriga spellistor (alltså skiva 1,2,3,4, och 5)

Vet att denna tråd avarit död sen i slutet på januari, men är själv på väg att installera en sådan här sladd. Så om någon själ där ute har bilder på hur man monterar bort panelen runt en rcd300 i en passat -06 så hade jag varit tacksam, vill nämligen veta så man inte förstör något

1
Bevaka tråden