Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacForum bygger 1600m2 jättebutik i Göteborg

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Efter jul öppnar landets största butik för Macälskare i Göteborg. Du kommer hitta cirka 1600m2 butiksyta i Nordeas gamla lokaler på Östra Hamngatan 16 mittemot gamla Hasselblad-huset.

Låter väl jättetufft! Kommer ni på premiärfest?

http://macworld.idg.se/2.1038/1.108561

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-22 15:39

Lite insidernyheter om detta vore kul, planering för innehåll på dessa 1600m2 osv.
Eller ska allt hållas totalt top secret i äkta Apple-stuk.

När jag åker med framtida mina barn till Göteborg så kommer det vara till macaffären och inte till Liseberg
Men vi borde dra ihop ett gäng som drar dit på öppningsdagen

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-05-22 21:06

Jag kommer vara där iaf.

Vad skönt att det finns företag som förstått vad som är Sveriges framsida

Enligt lite insider källor så kommer inte butiken vara på 1600 m2, den totala ytan kommer att innehålla lager och kontor också. Men en stor butik kommer det att bli i alla fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-22 23:44

Plötsligt blev Göteborg betydligt mer intressant! I och för sig har jag alltid gillat Götet, trots att jag är en inbiten tredje genrerationens stockholmare med en brinnande blandning hat och kärlek till min hemstad.

Nordstan är faktiskt ett jobbigt ställe dit man bara går om man absolut måste. Typ när man verkligen är tvungen att ta sig till Clas Ohlson för att köpa skruv. Vill inte ha ha fler saker som gör att man måste traska dit. Placeringen borta vid Lilla bommen är ju inte heller klockren. Aja. Man kan ju ta sig en smaskig veganburgare på Andrum på vägen hem iaf. Deras ärtpesto äger.

Ursprungligen av Redglittercoffin:

Nordstan är faktiskt ett jobbigt ställe dit man bara går om man absolut måste. Typ när man verkligen är tvungen att ta sig till Clas Ohlson för att köpa skruv. Vill inte ha ha fler saker som gör att man måste traska dit. Placeringen borta vid Lilla bommen är ju inte heller klockren. Aja. Man kan ju ta sig en smaskig veganburgare på Andrum på vägen hem iaf. Deras ärtpesto äger.

Du behöver inte gå genom nordstan, och lilla bommen kommer bli betydligt hetare nu när tunneln är färdig och Hasselbladshuset renoveras/ byggs om.

Ursprungligen av Redglittercoffin:

Nordstan är faktiskt ett jobbigt ställe dit man bara går om man absolut måste. Typ när man verkligen är tvungen att ta sig till Clas Ohlson för att köpa skruv. Vill inte ha ha fler saker som gör att man måste traska dit. Placeringen borta vid Lilla bommen är ju inte heller klockren. Aja. Man kan ju ta sig en smaskig veganburgare på Andrum på vägen hem iaf. Deras ärtpesto äger.

Kul att hitta andra veganer på det här forumet

Jag gillar inte heller nordstan, det är ett jävla mähä, så fort man kommer in där lägger man in 5e växeln istället för gamla hederliga lugna 2an... Sån stress att man vill spy.
Men det är bra när man ska köpa cheesly på hemköp.

Fast jag tror ändock att det är ett ganska bra läge där, nära från hisingen

Ursprungligen av RockyMontana:

Kul att hitta andra veganer på det här forumet

Jag gillar inte heller nordstan, det är ett jävla mähä, så fort man kommer in där lägger man in 5e växeln istället för gamla hederliga lugna 2an... Sån stress att man vill spy.
Men det är bra när man ska köpa cheesly på hemköp.

Fast jag tror ändock att det är ett ganska bra läge där, nära från hisingen

Jag kör iofs laktovoveg :">

Blir oftare Solrosen i Haga än Andrum, men det är mest en fråga om avstånd hemifrån.

  • Oregistrerad
  • 2007-05-23 13:43

Det låter bra, vilken tur att jag är påväg att flytta till Göteborg Självklart kommer jag på premiärfesten..

Ursprungligen av Robban B:

Det låter bra, vilken tur att jag är påväg att flytta till Göteborg Självklart kommer jag på premiärfesten..

Robban - ditt konto ser lite konstigt ut. Logga ut från 99.se och ta bort alla 99.se cookies från din webbläsare så kommer det se fint ut när du loggar in igen

OT: Andrum är inte vad det en gång var. Man får ju för tusan inte ta för sig mer än en gång från buffén numera! Nä, går hellre till grundarens nya projekt, Soppdax. Billigt och bra.

Solrosen slår ju Andrum numera ja. Zucchini är dumt heller, billigare än dyra Solrosen men kanske inte lika omväxlande käk...

Nä, jag tycker nog att Andrum håller bäst standard.

Fast nu är det nog dags att avsluta OTn...
Hade varit bra med en OT-sektion =P

Solroser och betande veganer

Ursprungligen av RockyMontana:

Nä, jag tycker nog att Andrum håller bäst standard.

Fast nu är det nog dags att avsluta OTn...
Hade varit bra med en OT-sektion =P

"Supporter Lounge" är väldigt massa OT.

Jag är inte vego på ngt sätt. Tycker dock att allehanda veganer är helt OK - så länge de inte betar i min trädgård...

Nä, vänner, skämt åsido, vad jag ville säga var att trots attt jag inte är vegan/vegetarian etc så mumsar jag gärna i mig solrosens Vego-Lasagne, den är gör-go.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-29 21:55

Är det någon som har sett något bygge?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-02 02:12
Ursprungligen av klas:

Är det någon som har sett något bygge?

Det byggs. Bild från i fredags lunch...

Mina damer, jag har mitt kontor nedanför den nya butiken och bjuder på följande ”filmtrailer”

Macforum vs Predator. Något ont vill komma åt något gott

Disclaimer: Detta är inte en av Apple eller Macforum godkänd film och kan tas bort när som helst.

Senast redigerat 2008-02-23 08:08

KaRo

Kul videosnutt Kenneth Pilo ! Modernt skakkkkig. Jag såg affären igår när jag åkte förbi med språrvagn (eller om var det buss). Såg på TV en invigning av en Mac-affär i USA där personalen stod och applåderade hela tiden när kunderna kom in. Skulle aldrig hända här.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-22 22:36

Häftig stämning du fick till i den filmen.

Någon som varit där? Fotat? Videoat?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-17 23:17

Jag var där idag, dock var det bara "smygöppning" idag, invigningen kommer de ha den 28:e
Ljust å fräscht å en hel del demoprodukter var det iaf.

Ett par foton från smygpremiären, 17 mars

Ingången på hörnet. Stor butiksyta på markplan. Det finns en spiraltrappa som leder ner till serviceavdelningen/verkstaden, och även en rulltrappa ned till en annan del av källaren - men den är avspärrad tills "efter sommaren". Hemligt, hemligt

Personligen tror jag att butiken kommer att bli en stor framgång, och är precis vad som behövs för att få ut macarna till folket! Tycka vad man vill om Nordstan, men det är där massan finns.

  • Medlem
  • 2008-03-18 13:25
Ursprungligen av Jernberg:

Ingången på hörnet. Stor butiksyta på markplan. Det finns en spiraltrappa som leder ner till serviceavdelningen/verkstaden, och även en rulltrappa ned till en annan del av källaren - men den är avspärrad tills "efter sommaren". Hemligt, hemligt

Personligen tror jag att butiken kommer att bli en stor framgång, och är precis vad som behövs för att få ut macarna till folket! Tycka vad man vill om Nordstan, men det är där massan finns.

"Nu betjänas"-skylten är inte så maccig... hade varit skoj med någon fyndigare lösning....

Annars ser det kanonfint ut - nästan som en "riktig" Apple Store

Bra, ingång från Östra Hamngatan. Då behöver man aldrig gå in i drogpalatset. Skönt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-18 08:03

Det var väldigt stort! Det är lite enklare att greppa med bilder.

Frågan är om en så stor butik i anti-Maclandet Sverige kan bli lönsam egentligen. Man får ju hoppas på det bästa i det här fallet.

Jag ska dit den 28. Jag ska nog ändå köpa en AP Express med 802.11n. Hoppas att de har lite sköna give-aways eller så.

Förresten, jag har hört att de stänger "moderskeppet" på Föreningsgatan i samband med den nya stora butiken. Någon som vet säkert?

Tjusigt... Romantiskt

Ursprungligen av Redglittercoffin:

Förresten, jag har hört att de stänger "moderskeppet" på Föreningsgatan i samband med den nya stora butiken. Någon som vet säkert?

http://www.macforum.se/?page=26

"Föreningsgatan31.
Är stängt sedan 2008-03-14."

Bevaka tråden