Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det går inte att starta Windows i parallels längre...

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har kört parallels en längre tid utan några riktiga problem tills en dag jag fick ett felmeddelande som sa att jag skulle reparera en fil genom att starta installationsprogrammet med install-CD. Välj R vid första skärmbild...

Se skärmdump

Jag har försökt men ingenting händer. Nu är jag inte ett snille på XP så det kanske kan bero på det, men jag skulle vara mycket tacksam för tips o hjälp.

Har du tryckt in Win-installationsskivan och sedan tryckt R?

Jag fick samma fel, startade om datorn och provade igen. Success!

Ursprungligen av Harri Habitat:

Jag fick samma fel, startade om datorn och provade igen. Success!

Ringde du helpdesk först?

Harri Habitat: Hej, jag får inte igång Parallels Desktop:

Helpdesk: har du provat starta om datorn?

Harri Habitat: Nej, jag ska prova det nu.

/manne O:-)

Emanuel L, tack för ditt inlägg, så slapp jag göra det.
Andra goda tips...

Ursprungligen av artistfinder:

Emanuel L, tack för ditt inlägg, så slapp jag göra det.
Andra goda tips...

Skämt o sido, du verkar ha saknad av en fil eller rättare sagt korrupt fil.
Med tanke på att sökvägen pekar på system-mappen så kan det finna olika fel.
Men du kan ju börja med att följa denna guide.

Sådana fel vill man inte ha eg. brukar leda till ominstallation.
Men du kan som sagt prova ovanstående länk. Hör av dig om hur det gått

/manne

Tack för denna guide. Hu, tänk att windows är så snällt och trevligt (;-) En massa begrepp som låter som kinesiska för mig, men skall försöka.

Ursprungligen av artistfinder:

Tack för denna guide. Hu, tänk att windows är så snällt och trevligt (;-) En massa begrepp som låter som kinesiska för mig, men skall försöka.

Önskar jag kunde lika mycket os x som jag kan win. men men.. Man måste ju börja någonstans

Lycka till

När jag sätter in installCD skivan och trycker på R så får jag ett meddelande om base memory och extended memory och boot from harddrive i en sekund, sen kommer åter första skärmbilden igen. Jag har ett OEM licens om det har en betydelse...

det här kanske hjälper dig om du orkar läsa. de var en del som hade samma fel som du. men jag orkar inte läsa hela tyvärr.. Länk till sidan.

felet ligger mer i parallels än windows nu tror jag, men ej helst säker..

Ursprungligen av Emanuel L:

det här kanske hjälper dig om du orkar läsa. de var en del som hade samma fel som du. men jag orkar inte läsa hela tyvärr.. Länk till sidan.

felet ligger mer i parallels än windows nu tror jag, men ej helst säker..

Jo jag hittade fler som hade samma felmeddelande som jag får, men jag hittade inget svar...

Vågar man göra en ny installation av xp? Kommer windows då att tro att det är en ny dator och därför vägra?
KOnstigt att jag inte får upp huvudfönstret för att kunna välja att reparera?

du har ju parallels-filerna redan under dina dokument. spara undan dom och prova gör en nyinstallation och se om du får en fungerande OS. om inte så har du den gamla kvar ändå. prova sök på deras forum oxå. tror dom har svar på det mesta där. annars får du sälla din fråga där oxå. :/

1
Bevaka tråden