Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbooken i handbagaget, eller bak i planet?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alltså, imorgon ska jag resa hela vägen till Tokyo, och blev lite sådär nojjig... Macbooken tar väl inte skada av att åka i bagaget? Med våtdräkt på sig alltså...

Det ska inte vara några problem så länge den inte kan få stöt eller kross-skador. Har du hård väska och/eller packar mjukt runt den är det nog ingen fara alls.

Varför chansa, ha den i handbagaget. Skulle själv aldrig lägga något så värdefullt och känsligt i incheckat bagage.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-22 09:32

Håller med föregående. Checka inte in så värdefulla saker. Det händer att hela baget försvinner, åker till fel ställe. Själv råkade jag ut för att de stal ur mitt incheckade bagage. Resebolaget (AirFrance) tog inget ansvar för det och inte heller mitt försäkringsbolag, trots att jag hade tecknat en separat reseförsäkring. Försäkringsbolaget sa att den försäkringen inte täcker det utan man var tvungen att ha ytterligare en försäkring...

Så numera åker alla värdefulla saker in i handbagaget i den mån de får plats.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-05-22 09:53

japp stoppa din Macbook i en rygga

Okej, tack för svar. Jag får knäcka axlarna istället.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-22 12:22

Har själv jobbat med pakethantering och känner några som jobbar på flygplatser. Kan tala om att prylarna får en ordentlig omgång när de är i transit på flygplatser. Har också sett flygplatser där väskan släpps ner till personalen genom ett två-tre meter långt fall efter incheckning... Oftast klarar datorn det, men det känns som en väldigt onödig risk. Hur många gånger har det hänt dig eller bekanta att flaskor med whisky/rom har gått isönder i väskan? Du vill inte att din MacBook får känna på den kraften som behövs för att sabba sådana flaskor...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-22 20:55

Skulle inte ens komma på tanken att stoppa min macbook pro i incheckat bagage, om det inte är någon som är omild med den så är det alltid någon som kan tycka att "den behöver jag".

Det som vore värre är väll att man kommer fram och den inte finns kvar än är trasig, men det är på gränsen..

1
Bevaka tråden