Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rätt att bli sur om folk inte kommenterar bloggar?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-05-20 19:53

Läste om någon blivit påhoppad i en blogg för att de läst utan att kommentera och sen blivit bannad från den sidan och får inte läsa mera.

Visst är det kul med kommentarer, men inte blir jag arg på de som inget skriver. Lite nyfiken blir jag.
Ni som har bloggar, blir ni verkligen så sura om folk inte kommenterar?

Gå gärna in och läs om det i bloggen ifråga .

Har folk inget liv? Bli upprörd över att nån läser men inte kommenterar???

Låter ju totalt absurt. Jag skulle gissa att generellt sett så är det kanske bara 1 av 20 om ens det som kommenterar på bloggar. Och om jag hade en blogg så skulle jag inte vilja ha massor av framtvingade kommentarer utan hellre några få givande spontana kommentarer.

  • Medlem
  • 2007-05-20 21:25

[Jag har läst den här tråden flera gånger utan att kommentera. Jag till och med röstat.]

Jösses. Det finns alltså de som blir irriterade på sånt. Man tycker ju att det borde finnas värre saker att bli upprörd över.

De verkar ju vara lite bakom flötet båda två. Ju mindre de båda vare sig bloggar eller kommenterar desto bättre.

Hänger man ut sina egna tankar så måste man ju vara beredd på att andra blir upprörda och går i polemik, men också på att läsarna är helt likgiltiga och inte reagerar alls.

Själv har jag inte fått en endaste kommentar på min blogg, men så annonserar jag den inte och är väldigt dålig på att skriva. inte är jag förbannad på er för det.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-05-21 11:04

Å inte nog med att folk blir irriterade över att man inte får respons på sin blogg...Det finns en del som skapar omröstningar och diskuterar om det är rätt eller fel. Vi kanske ska ha en omröstning om det är rätt eller fel att rösta om det är rätt eller fel?

Ja, så kan det vara när folk har lite att göra... Själv har jag asmycket att göra, men det är så förbaskat tråkigt

Läste bloggen det handlade om: http://www.solskuggan.se/sickan/

Verkar vara rätt labila och osäkra personer som "skriver av sig" men inte inser att dom faktiskt står bakom en allmän publikation som alla kan läsa och ifrågasätta igenom kommentarerna.

Haha, var inne på sidan i 15 sekunder igår, idag är jag bannad. Vilket publikfrieri! Verkar smartare att lösenordsskydda bloggen tycker jag...

Ursprungligen av Björnström:

Läste bloggen det handlade om: http://www.solskuggan.se/sickan/

He he. Nu är vi dessutom omnämnda i senaste inlägget av den där bloggen, med länk och allt. Nu saknas bara att de skriver någon kommentar här.

Jag tycker att man inte har rätt att bli sur om man inte kommenterar, personen har faktiskt skrivt det. Jag kommenterar nästan aldrig.

Jag var inne några minuter och blev bannad när jag försökte gå till "hem". Imorgon kommer "tysken" och "engelsmannen" få sällskap av en "kines" he he! (min IP hör hemma i Beijing för det är där jag befinner mig). Kan vi inte få 99.se:s hela utlandskoloni att besöka hennes blogg så att hon får dåndimpen!?

Är det jag som missat något eller ...?
Jag trodde att bloggar var till för att folk skulle kunna skriva av sig/sprida sina åsikter och till skillnad mot traditionella webbplatser så ges besökarna en möjlighet att kommentera och läsa andras kommentarer.
Det har aldrig slagit mig att meningen var att alla besökare skulle skriva något. Jag blir tvärtom ganska irriterad på alla som kommenterar utan att tillföra något till ämnet eller diskussionen (t ex alltid lika trevligt att läsa vad du skriver, jag önskar dig en solig helg, sköt om dig)

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-05-21 22:17

Nu var jag mest intresserad av hur andra såg på det här med kommentarer, men det ter ju sig väldigt märkligt att banna alla som kommer hit härifrån.

Själv är jag naturligtvis bannad och kan inte svara på vad hon säger sen länge.

Visst är de väl roligt om någon skriver en rad så man ser att folk läser men sur för att folk inte gör det kan man väl knappast bli?

  • Medlem
  • 2007-05-21 23:39

Host, hrm...

Citat:

En annan “rolig” länk, en del gör sig mycket jobb: file:/Users/mrx/Desktop/sickan.html

  • Medlem
  • 2007-05-21 23:40

Verkar ändå vara macanvändare, väl...?

Jag förstår inte riktigt den här tråden. Alla är ju såklart rörande överens eftersom frågan är helt absurd från första början.

1
Bevaka tråden