Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Al Gore har större skärm än du

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittade den här bilden i ett bildreportage om Al Gore. Minst sagt imponerande med 3x30" eller hur? Kräver tre grafikkort och en Mac Pro - eller hur?

The last temptations of Al Gore

Jag gillar Jobs citat, angående att få Gore att ställa upp i presidentvalet igen:

"We have dug ourselves into a 20-ft. hole, and we need somebody who knows how to build a ladder. Al's the guy," says Steve Jobs of Apple. "Like many others, I have tried my best to convince him. So far, no luck."

Snacka om information overload

Och frågan är - är det miljövänligt med tre skärmar?!

Ursprungligen av Stefan Johansson:

Och frågan är - är det miljövänligt med tre skärmar?!

I rummet brevid har han en träningscykel som han vevar ström till datorn med,
typ 1 h cykling = 1 h datorbatteri.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-21 12:42

Al Gore har större skärm än din mamma!

drar väl ström nog att försörja ett par u-länder det...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-21 13:07

Undrar om han också har skärmar inne i sin privata jetplan.. Eller om han får Apple-saker gratis?

Ursprungligen av boris91:

Undrar om han också har skärmar inne i sin privata jetplan..

I artikeln som tråden handlar om står det att Gore försöker att resa normala kommersiella flyg så mycket som möjligt, just av miljöhänsyn.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-21 16:57
Ursprungligen av Adrian B:

I artikeln som tråden handlar om står det att Gore försöker att resa normala kommersiella flyg så mycket som möjligt, just av miljöhänsyn.

Till Stockholm flög han dock själv Han var här i runt 3 timmar har jag för mig också..

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-21 13:21

Tycker det ser vulgärt ut med 3x30"! =D
Nej men seriöst så testade jag 2x30" och det är inget jag vill ha om än jag hade råd. Annars gillar jag Al. Observera 32" TVn bakom hans rygg.

Fan Martin han har fler skärmar än vad du hade!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-05-21 16:00

Det där rummet skulle man få mycket gnäll för av mor. Så där kan det ju inte se ut. Man ser ju inte bordsytan.

Men det är väl inte så himla miljöovänligt, det vore väl värre om han hade 3 st stora crt...

Cheese! Och rörigt var det också. Ja.

Skulle gärna ha hans skärm-kit!

Vad är det för stol han har?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-21 17:47

Är det någon som förstorat upp bilden och vet vad han tittar på? Disney eller Pixlar?

Ursprungligen av bossep:

Är det någon som förstorat upp bilden och vet vad han tittar på? Disney eller Pixlar?

Det är inte tillräcklig upplösning för att se några detaljer. 3x 30 tummare. Jag tack.

Självklart har Joy of Tech den bästa förklaringen : http://www.geekculture.com/joyoftech/joyimages/964.gif

1
Bevaka tråden