Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mobilwww.se

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Du vet inte att du saknat denna tjänst förrän du testat... http://mobilwww.se/

  • Medlem
  • 2007-04-29 22:56

Vad det nu är som är tänkt att fungera verkar inte fungerar alls. Jag komme i stort sett ingen stans.

För övrligt undrar jag var du har fått detta ifrån:

Ursprungligen av http://mobilwww.se/sagtom.htm:

99.se
Vi började med att göra små lösningar med Apache och Mac OS X på våra mac mini's. De här killarna har skapat något så litet att det ryms i en virtuell webserver. Och tydligen så smidig att den passar på ett A4 papper. Det kallar vi litet!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-04-30 11:13

Dator + skrivare = jeansstjärt?
En länk som leder till en PDF med en bild av en dator.

Jag förstår verkligen inte..

server + skrivare = utskrift i bakfickan = mobil www. enkelt! vad är det ni inte förstår?trodde inte att 99.se var ett så torrt ställe. men visst. vätska och elektronik här sällan ihop.. lösningen är mest dum men smått genialisk. det hela är mest tänkt att vara ett skämt. humor liksom. cheer up!

  • Medlem
  • 2007-04-30 18:34

Förväntar man seig nåt seriöst gör man inte tolkningen att det är ett skämt. Du får nog vara tydligare med poängen om du ska vara rolig.

Men det var en snygg stjärt!

Haha!

Ser att 99% av dina besökare kommer från denna tråd enligt motigo webstats som du kör

99% från 99.se är kalasbra stats. heja 99!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-03 22:37

Du menar alltså att man ska printa .pdf filen och sedan ta det pappret och vika ihop och ta med var man än går?

Denna sida är genial!

  • Medlem
  • 2007-05-10 10:55

är det nån här som helt ärligt har fattat vad som är grejen med sidan eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-10 12:21

Fast det hade varit roligare om det varit en bild på internet istället för en bild på en dator.

Hur ser internet ut?

Ursprungligen av ztaafen:

Hur ser internet ut?

det är antagligen det zthee vill se. jag ska jobba på saken. ehh...

  • Medlem
  • 2007-05-24 11:53
Ursprungligen av ztaafen:

Hur ser internet ut?

Såhär:
http://flickr.com/photos/mojo/10959148/

/P

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-21 16:23

Äsch, jag som missade tipset när tråden skapades och såg den först idag.

Men som tur för mig verkade tjänsten fortfarande vara kostnadsfri än så länge, så jag passade på att använda den på jobbets intranätsite som innehåller en hel del bra-att-ha-sidor. Det blev några hundra sidor (i färg - våra intranätsidor har en blå bakgrund som gör dem svåra att läsa om man skriver ut i svart-vit eller utan bakgrund), men med dubbelsidig utskrift, och om man utnyttjar alla jeansens fickor ordentligt, så går det ner.
Så nu har jag även tillgång till intranätet när jag är hemma eller när jag går ut på stan. Shitsmart! Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att betala för den tjänsten framöver. Det finns mycket potential i den. Tex behöver man bara skriva ut de sidor som har ändrats sen sist för att hålla sin "portabla server" à jour. Busenkelt!

Är detta en tjänst som fungerar?
Jag lyckas då inte...

  • Medlem
  • 2007-08-28 07:06

Det lär vara ett skämt.

Näää
Kan någon vara så nedrig ....

1
Bevaka tråden