Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den lilla navigationen 99.se >> osv visar fel under /mac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-05-20 13:36

Notera att det ovanför översta inlägget i denna diskussion står

99.se >> 99.se >> Feedback osv.

Men under /mac så står det bara

99.se  » Mjukvara  » Övrig programvara

dvs själva /mac är borta, trots att man hierarkiskt sett faktiskt är just under 99.se/mac.
Det borde stå

99.se  » /mac  » Mjukvara  » Övrig programvara 

annars visar den ju både fel och blir tämligen oanvändbar eftersom man inte kan komma tillbaka till översta delen på forumet utan måste gå via förstasidan

(Sen kanske det inte heller borde stå 99.se >> 99.se heller... men det är en annan diskussion

  • Oregistrerad
  • 2007-05-20 13:37

Sen har jag tydligen fortfarande n/a inlägg... och hur många gånger jag än kryssar i att jag vill vara inloggad så måste jag i alla fall logga in så fort jag går in på forumet igen, detta trots att ha rensat cookies och loggat ut ett flertal gånger.

Ta bort dina cookies så ska din profil i alla fall lösa sig. Det andra problemet får vi kika närmare på.

/M

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-05-20 14:27

Är inte det relaterat till forum som ligger på flera avdelningar?

Om det är möjligt skulle jag gärna se att navigationsraden blir mer flexibel, så att den tar med var man kommer från istället för var forumet ligger "fysiskt". Om jag t.ex. är inne på musik och trycker på feedback så hamnar jag ju nu på "99.se >> 99.se >> Feedback", vore smidigare om navigationsraden istället kollade varifrån jag kom så det blev "99.se >> musik >> Feedback". Om jag var inne på 99webb så skulle det då bli "99.se >> webb >> Feedback". Skulle göra navigationen lite vettigare, och skulle även kunna behålla "rätt" avdelning när man är inne på delade forum (rätt meny/färger osv).

Något som går att göra?

Ursprungligen av Arete:

Om det är möjligt skulle jag gärna se att navigationsraden blir mer flexibel, så att den tar med var man kommer från istället för var forumet ligger "fysiskt". Om jag t.ex. är inne på musik och trycker på feedback så hamnar jag ju nu på "99.se >> 99.se >> Feedback", vore smidigare om navigationsraden istället kollade varifrån jag kom så det blev "99.se >> musik >> Feedback". Om jag var inne på 99webb så skulle det då bli "99.se >> webb >> Feedback". Skulle göra navigationen lite vettigare, och skulle även kunna behålla "rätt" avdelning när man är inne på delade forum (rätt meny/färger osv).

Där vet jag inte om jag håller med om... den där 99.se >> Feedback är väl mer för att visa sidstrukturen så man kan hoppa uppåt i hierarkin på sidan. Vilket idag inte funkar eftersom man inte kan komma till näst "översta" lagret om man är inne på /mac-forumet, bara översta (99) eller näst näst översta (det underforum till /mac man är inne på).

Din egen historik finns ju på bakåtknappen i webläsaren så det finns väl ingen direkt anledning att koda in stöd för på själva sidan. Eller tänker jag fel?

För övrigt så verkar jag vara inloggad nu utan att ha behövt logga in manuellt... vi får se om jag får n/a inlägg eller inte.

Ja titta, n/a är borta. Man tackar.

1
Bevaka tråden