Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är OSX uppgraderingar gratis?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-20 01:35

Alla här vet ju att Apple har en ny version av OS X (Leopard). Jag har aldrig haft en mac, men jag sitter och suktar efter en MacBook just nu. Men hur blir det när dom är klara med Leopard? Kommer jag behöva köpa en uppgradering då eller går det att ladda ner gratis så fort det kommer? Och ifall jag nu måste köpa en uppgradering kommer jag fortfarande kunna använda BootCamp på Tiger(som jag har förstått så finns det bara i beta än så länge och att det ska släppas officiellt i samband med Leopard)?.

Tacksam för svar // ms

Ja du behöver köpa en uppgradering när Leopard kommer (om du inte väntar med att köpa MacBook till dess).

Apple har inte sagt något om hur de ska göra med BootCamp. Det spekuleras både i att BootCamp ska bli Leopard only och att det ska gå att köpa till Tiger. Den som lever får se.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-20 02:07

Som det ser ut alltså måste jag betala för bootcamp när Leopard kommer(dvs om jag skulle köpa en MacBook idag). Men vänta är ingen utav mina starkare sidor, så det blir väl till att punga upp när det krävs. Tack så mycket för svaret i övrigt.

/ms

Tänk på att det finns andra lösningar än BootCamp, som t.ex. Parallels Desktop som många upplever smidigare än BootCamp.

Sedan är Boot Camp inte på något vis ett krav för att låta datorn starta upp Windows. Du kan installera som vanligt och lägga in drivrutinerna manuellt senare. Boot Camp gör bara den processen smidigare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-20 17:10

Har inte Apple ibland gett ut värdecheckar för nytt OS till transportkostnad om man köper en ny maskin strax före OS-släppet? Typ: den här burken hade vi hoppats leverera tillsammans med Leopard som försenades, men nu fick vi göra en version 10.4.10 för dessa, så här får du lite plåster på såret!?
Men det kanse var väldigt länge sedan... Eller nåt jag drömt...

Sedan kan man väl nämna att OS X inte direkt kostar som Vista. Det är inte så farligt dyrt... men det är klart, gratis är gott

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-05-25 22:30

Halva priset för leopard om man är student också ;D

1
Bevaka tråden