Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Suck, mer strul med min MBP

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Märkte idag att datorn tokdör så fort jag drar ut strömsladden, även fast batteriet är laddat till 100%. Sen är det omöjligt att starta den förrän jag stoppar i sladden igen.

Körde ett Hardware test, och fick tillbaka följande felmeddelande:

4SNS/1 /40000000: 'TCOP'

Kollade lite snabbt på nätet, och det verkar som om felmeddelandet har med fläktarna att göra. Men det förklarar ju inte att datorn tappar spänningen så fort sladden tas bort eller?

Någon som kan hjälpa mig, jag sitter här och gråter en skvätt, är nyopererad och vill bara ha en fungerande dator...

EDIT: Det ska tilläggas att jag märkte att den tappar spänning idag när jag satt med datorn på min frukostbricka i sängen. Vid ungefär 60% kvar på batteriet dog den helt plötsligt och ville inte gå igång igen. Något konfunderad satte jag i strömsladden och startade upp, och mycket riktigt så stod batteriindikatorn på 67% . Testade att dra ut sladden igen, varpå datorn dör en sekund senare. Så nånting gick väldigt fel idag verkar det som, det har aldrig hänt tidigare.

Tack på förhand

Senast redigerat 2007-05-18 16:31

Har nu prövat att göra en PMU reset, men utan resultat.
NU märkte jag nästa skumma grej; jag började leta upp serienumret ifall jag skulle bli tvungen att bårka med Apple igen, men då ser jag att i "om den här datorn" står det under Serienummer bara "SystemSerialNumb" istället för mitt serienummer? Vad är det som försegår, vart har mitt serienummer tagit vägen?

EDIT: ok, att serienumret är borta har tydligen med att mitt logic-kort är bytt sedan tidigare (hör och häpna, detta är inte första gången datorn strular....)

Hur ställer sig Apple till att fixa till datorer som uppvisar hårdvarufel efter att garantin gått ut? Mitt 1 år gick ut i början av April...

Senast redigerat 2007-05-18 17:22
  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-05-18 22:16

Om det är batteriet som strular så har jag för mig att apple förlängde garantin till 2 år på batterier till mbp.
http://www.apple.com/se/support/macbook_macbookpro/batteryupdate/
Om det är logikkortet som är paj igen så kanske det täcks av reparationsgarantin?

Ursprungligen av bolle:

Om det är batteriet som strular så har jag för mig att apple förlängde garantin till 2 år på batterier till mbp.
http://www.apple.com/se/support/macbook_macbookpro/batteryupdate/
Om det är logikkortet som är paj igen så kanske det täcks av reparationsgarantin?

Hmm jaså, ja jag var förbi Macforum idag men verkstaden har inte öppet på helger så jag får svänga förbi i nästa vecka. Nåt måste ju göras, jag får väl hålla tummarna att dom kan tänka sig att fixa det kostnadsfritt iaf.

1
Bevaka tråden