Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard 11 juni ändå?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-18 17:16

Ja, jag vet att alla tror att Leoparden kommer senare i höst.
Men vad ska Steve hålla på och dema iPhone ännu en gång i två timmar? Han visade ju i princip alla funktioner förra gången. Det räcker väl?

Nej, tänk om det är så att Apple bara mörkar och faktiskt släpper 10.5 också.....

För vem vill se ytterligare bla bla bla om iPhone i två timmar till?

Yes!!

Steve kommer garanterat att visa Leopard, och Apple kommer dela ut betaversioner till utvecklarna på plats. Men någon officiell lansering är inte trolig förrän i höst.

/M

Det är officiellt att Leopard är planerat till oktober. På WWDC den 11 juni kommer det bli demo på ett funktionsmässigt komplett 10.5, men sen återstår några månaders avlusning.

Ursprungligen av Yes:

Han visade ju i princip alla funktioner förra gången. Det räcker väl?

Inte det som var "Top-secret".

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Inte det som var "Top-secret".

Yes talade iofs om iPhone där, inte 10.5.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-18 20:36

Haha, mac-användare och förväntningar alltså...

Eftersom antagligen Mac OS X 10.5 komemr innehålla en hel del nya saker så kommer de månaderna att behövas för att utveckare ska kunna optimera sina program.

Jag tror att det mesta av WWDC kommer handla om Mac OS X 10.5 och Xcode 3. Om inte Apple erbjuder programutveckling för iPhonen så tvivlar jag på att den får mycket tid.

  • Oregistrerad
  • 2007-05-18 23:38

Jag tror att det kommer en ny iMac och en uppdaterad Mac mini, med samma prestanda som MacBook, samt en ny iPod som liknar iPhone.

Ursprungligen av Macus:

Jag tror att det kommer en ny iMac och en uppdaterad Mac mini, med samma prestanda som MacBook, samt en ny iPod som liknar iPhone.

Kom ihåg att WWDC inte är en vanlig Macworldmässa. WWDC är till för utvecklarna. Historisk har ibland inte en enda hårdvara presenterats och när det har hänt har det oftast varit proffsmaskiner eller t.ex. teknikhändelser som övergången till Intel.

Det kan vara värt att repetera historiken över hårdvarurelaterade nyheter på WWDC de senaste 4 åren som jag postat tidigare:

2006: Mac Pro lanseras
2005: Övergången till Intel
2004: 30" Cinema HD Flat Display lanseras
2003: PowerMac G5 lanseras

Jag skulle bli förvånad om vi fick se ett gäng konsumentprodukter som iMac, Mac mini och iPod den 11 juni. Nog för att Jobs verkligen är mannen som kan (och älskar) att överraska, så säker kan man aldrig vara, men det är ytterst tveksamt.

Ursprungligen av Macus:

Jag tror att det kommer en ny iMac och en uppdaterad Mac mini, med samma prestanda som MacBook, samt en ny iPod som liknar iPhone.

Macus, ta bort dina 99.se-cookies i din webbläsare, så kommer dina framtida inlägg bli rätt.

/M

Ursprungligen av Yes:

Men vad ska Steve hålla på och dema iPhone ännu en gång i två timmar?

Absolut inte. Detta är en utvecklarkonferens. Den handlar om sådant som är intressant för utvecklare i första hand. Jobs kommer att snacka om 10.5, om det som redan är känt och om de hittills okända finesserna osv. Det finns mycket tekniskt i 10.5 som utvecklare gärna vill veta mer om.

iPhone kommer förstås att vara med, men det blir ingen kopia av den första presentationen. Det kommer snarare att handla om de funktioner som inte var färdiga, om konkreta detaljer som inte blivit kända ännu osv.

Ursprungligen av Yes:

Nej, tänk om det är så att Apple bara mörkar och faktiskt släpper 10.5 också.....

Absolut inte en chans att det händer. Några skäl:

1) 10.5 är alldeles för ofärdigt och buggigt för att kunna släppas redan nu, enligt de utvecklare som har tillgång till det.

2) Apple har officiellt meddelat förseningen. Apple må vara bra på att tänja gränserna i marknadföringen, men de skulle aldrig göra en sån grej bara som en bluff.

3) Om inte Jobs ljög rakt av så finns det fortfarande hemliga finesser i 10.5 som inte visats. Dessa kommer i så fall att visas den 11 juni. Dessa måste sen få hinnas buggtestas av utvecklare en tid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-19 00:34
Ursprungligen av Adrian B:

3) Om inte Jobs ljög rakt av så finns det fortfarande hemliga finesser i 10.5 som inte visats.

Hohoho, ja det får vi väl verkligen hoppas. Time Machine och Mail-templets i all ära men jag förväntar mig att bli "blown away" av Mac OS X 10.5 presentationen på WWDC.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-19 13:03
Ursprungligen av acke:

Hohoho, ja det får vi väl verkligen hoppas. Time Machine och Mail-templets i all ära men jag förväntar mig att bli "blown away" av Mac OS X 10.5 presentationen på WWDC.

Ja, hehe: "Haha, mac-användare och förväntningar alltså..."

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-05-19 02:20

Jag vill tro att det är ett "han sa oktober men bara för att vi ska bli extra förvånade när de visar det i juni"-rykte, men jag tror inte det. De förlorar för mycket på sån skit.

Att släppa nya Macar med nya designer när Leopard släpps skulle verkligen vara lägligt. Jag tycker att det börjar bli lite trist att kolla på deras sortiment, även om datorerna är vackra, de har blivit lite uttjatade nu.

Vad jag hoppas:

Mac Sub -celeronpropp, 512MB RAM, en 40GB Hårddisk, 3500:- (kan heta nåt hetare!)
Mac Mini -core2duo, 1GB RAM, 60GB HD, 5500:-
Mac Midi -c2d, 1GB RAM, 3.5" 160 GB hårddisk (plats för 2 totalt) 8500:-
iMac -santa rosa, 1GB RAM, 250GB hårddisk, 10500:-
Mac Pro -helt enkelt lite bättre grejer och Blu-Ray, de kommer med tiden. Privärt pris.

Dessa i ett trevligt och nytt utförande som passar in på Leopard, samt framtida OSX-versioner. Att även se till att alla utan Mac Sub skulle vara utrustade med DVD-brännare vore ju passande i dagens tekniska utveckling, det är verkligen dags att börja dumpa Combo-idén..

Är för övrigt väldigt ivrig över att få prova på Leopard när det väl kommer.... *längtar*

Ursprungligen av apple4ever:

Mac Sub -celeronpropp, 512MB RAM, en 40GB Hårddisk, 3500:- (kan heta nåt hetare!)

Fan vad bra den skulle sälja, alltså!

Skulle nog tro att de lanserar en iPod Nano G3 eller något i den stilen också, vilket gör att Steve kan hålle på i två timmar till Tror inte de visar mer funktioner i Leopard än va de redan visat, i SneakPeaken alltså.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-05-20 14:24

Jag tror topsecretgrejen är det som finns lätt implementerat men ickefungerande i tiger: upplösningsoberoende (vad det nu kallas) så att man kan köra i mycket högre upplösningar utan att allt blir smått.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-20 21:24

Ja eller hur, nu när dom billigaste CoreDuo propps kostar 700:- så vore ju en MacSub (köper man en sådan på Subway?) en riktig succé! Or not.

En biligare MacPro med singel cpu för 13500-17000 med en desktop C2D cpu och dyrare Xeon som har ett pris runt 18000-22500.

Idén med en "Mac midi" har jag varit inne på ett tag nu och jag tror verkligen den skulle fylla ett hål i dagens produktutbud. Men även om Apple hade en sådan pågång tror jag WWDC är fel ställe att lansera den på.

  • Medlem
  • Gnesta
  • 2007-05-22 14:53
Ursprungligen av Adrian B:

Idén med en "Mac midi" har jag varit inne på ett tag nu och jag tror verkligen den skulle fylla ett hål i dagens produktutbud. Men även om Apple hade en sådan pågång tror jag WWDC är fel ställe att lansera den på.

Det tror jag verkligen inte, alla utvecklare har inte enorm budget att köpa hårdvara för. En Mac Mac vore ju riktigt grymt.

Ursprungligen av Xmel:

Det tror jag verkligen inte, alla utvecklare har inte enorm budget att köpa hårdvara för.

Bara att vara med på WWDC kostar ju som ett gäng små macar... Näe, men vad jag menade var att fokus ligger på mjukvara och tekniska lösningar, snarare än nya konsumentprodukter (iPhone undantaget, förstås).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-22 16:56

Vill också ha en "Mac midi". Skulle vilja se en konfiguration på 3,5 tums disk, DVD brännare, 2 minnesplatser och 2 kortplatser varav ett är för grafikkortet, som skall kunnas bytas.

En Macintosh för oss som inte behöver en "stor" Mac pro med alla minnesplatser och kortplatser. Vi har redan skärm och avstår därför en iMac och vi tycker Mac mini känns för klen.

Pris: 8000- 10.000 kronor kanske?

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-05-22 17:08

Håller med! har en macbook pro idag men skulle vilja ha en stationär dator också som musikdator, har en gammal klen mac mini idag som inte klarar logic pro. vill inte ha imac pga inbyggd skärm och mac pro är inget alternativ.

1
Bevaka tråden