Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ska jag få mjukvaruinstrument som Absynth 4 etc att fungera i Logic Pro 7?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er,

Hur ska jag få mjukvaruinstrument som Absynth 4 etc att fungera i Logic Pro 7? Och spela in via mitt keyboard som är M-Audio Keystation 61 es(USB). I övrigt kör jag detta på en Imac 24 med den inbyggda ljudkortet. Inga extra kort inkopplade.

Tack på förhand

Det är väl bara att ladda Absynth4 på ett Instrument track och sen köra på, eller vad menar du??

Tack för ditt svar. Jag är nybörjare på Logic och undrar hur gör man det? Kan du beskriva det lite mer utförligt

Jag skulle nog föreslå att du spenderar några minute med manualerna eller den inbyggda hjälpen. Kolla upp hur du laddar ett AU instrument på ett Instrument track.

Det ser ut så här, ungefär

Det känns alltid dumt att komma med såna här tips tycker jag.. men har du kollat i manualen? Dessa företag brukar gå igenom sådana saker väldigt tydligt i manualerna. Värt att läsa igenom inte minst för att hitta en massa häftiga trix och sånt som tillverkarna brukar slänga in i applikationerna

Hej,

Tack för hjälpen. Har gått igenom manualen men just den funktionen kunde jag inte hitta. Tack för all hjälp så långt.

Du måste naturligtvis ha installerat Midi interfacet eller din keyboard så att den går att använda i Logic. Välj sen ett instrumentspår ( den Blåa ). Ovanför utgången på kanalen väljer du sen vilken instrum,entplugin som gäller på den kanalen. Se den utmärkta bilden ovan. Thats it.

Jag har löst det nu. I Preferences så var inte Core Audio på och inte heller sjölva Driver för output. När jag slog på de funktioner då kunde jag välja I/O ocu fungerar det som en klocka.

Tack alla för hjälpen

1
Bevaka tråden