Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Battlefield 1942 och Intel iMac.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-05-17 11:39

Hej!

Jag har en Intel iMac 20" Intel Core 2 Duo på 2.16Ghz, R1600 128Mb och 1Gb Ram.
Installerar jag Battlefield 1942 under OSX och vill spela med bra grafik och allt det där så laggar det för datorn verkar inte mäkta med det.

Det blir ungefär samma lagg som när jag kör det på min iBook G4 12" 1.2Ghz, R9200 32mb, 768Mb Ram. Installerar jag det under Windows Xp via Bootcamp så flyter det på bra med högsta grafik men då har jag ett annat störande problem istället. Då är alla ljud uppspeedade och låter både löjligt och tråkigt och störande.

Jag har stängt av hårdvaruaccelereringen av ljudet i kontrollpanelen under Xp. Ingen skillnad. Vad ska jag göra? Jag har inte dessa problem med Battlefield Vietnam eller Battlefield 2, under Win Xp. Enda problemet jag har med Bf2 under win är att ljudet knastrar.

Problemet med lagget när det körs under OSX är väl för att BF1942 inte är Universal Binary?

Hur löser jag detta så jag kan spela mitt spel? Vill helst kunna spela det under OSX.

http://guides.macrumors.com/Universal_Binary_Games

Enligt den här listan finns det inte en Universal Binary version av Battlefield 1942. Därmed är nog tyvärr ditt bästa alternativ att köra in Windows XP under BootCamp om du vill att det ska flyta.

  • Oregistrerad
  • 2007-05-17 19:20
Ursprungligen av Mats Björnström:

http://guides.macrumors.com/Universal_Binary_Games

Enligt den här listan finns det inte en Universal Binary version av Battlefield 1942. Därmed är nog tyvärr ditt bästa alternativ att köra in Windows XP under BootCamp om du vill att det ska flyta.

Och just det gör jag men då lider spelet av uppspeedat ljud vilket förstör hela stämningen med ett annars skitbra spel. Vad ska jag göra åt det? Att ta bort hårdvaruaccelerationen i win´s kontrollpanel på ljudet hjälper föga.

Kan du inte ställa in det i spelet?

1
Bevaka tråden