Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony Ericsson K810i tråden

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-05-17 16:08

I går släpptes K810i i butikerna, och givetvis måste vi ju ha en tråd här på 99.se om denna mobil - efterföljaren till den stora succén K800i.

Jag har testat den nya K810i och skrivit om den på min engelska mobilblogg, den nyfikne kan läsa om den här. Det finns även jämförelsebilder som jag tagit med k810i och med min N95:a för att jämföra kameran.

Min spontana reaktion blev: var det här allt?!

K810i känns mycket som en K800i i ett nytt lite smalare skal. Det finns inte mycket nytt under skalet, och bilderna den tar blir identiska med de som K800i presterade. Nytt är knappsatsen med metalliska runda knappar som sitter väldigt glest - och den glansiga "glossy" fronten som ofelbart drar till sig tumavtryck och annat smuts.

Missförstå mig rätt nu - K810i är en mycket bra telefon - men jag förväntade mig så mycket mer av K800:ans efterföljare, inte bara en ny design.

Vad säger ni? Är det några av er som har K800i idag som tänker uppgradera? Är det någon som redan köpt K810i - vad tycker ni? Låt oss starta 99.se's K810 tråd. Och, ni med K800i som har frågor eller tips och tricks till den telefonen får gärna vara med här - det är ju i stort sett samma telefon!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-05-17 16:17

Som våran SE representant sa, det är samma telefon med nytt utseende

  • Medlem
  • 2007-05-18 11:23

Jag fick min SE K810i i tisdags. Har inte hunnit utforska den så mycket, men det ända jag har märkt av är batteritiden. Min suger mycket batteri, förvisso har jag igång BT hela tiden, men ändå.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-05-18 12:12

Som med alla 3G telefoner i dagsläget så är det tyvärr så. Som jag skrev i N95 tråden, stäng av 3G, BT... Då blir batteritiden betydligt bättre men då försvinner ju det man har köpt den för antagligen... Köp ciggkabel och extra nätladdare.

Min hund tuggade sönder min K800i så jag hämtade ut en ny igår på försäkringen. Fick då en K810i istället.

Dock har inte iSync stöd för den ännu, och jag undrar vart jag hittar en hack så jag kan synka med macen innan apple uppdaterar iSync-stödet.

Ursprungligen av Daniel Roos:

Dock har inte iSync stöd för den ännu, och jag undrar vart jag hittar en hack så jag kan synka med macen innan apple uppdaterar iSync-stödet.

Hittade en iSync plugin på länken nedan, testat ett par ggr nu och den verkar fungera bra.
K810i iSync 2.4 Plugin

Inte hunnit kolla hur man få mobilen att lira med Adressbok:en ännu.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-06-19 09:30
Ursprungligen av tonbe370:

Inte hunnit kolla hur man få mobilen att lira med Adressbok:en ännu.

Kanske på samma sätt som för http://www.yesbutno.com/pete/articles/K800-address-book-sms

Ursprungligen av frazze:

Precis, kompletterade med en rad för K810i så fungerade även adressbok:en.
Gjort det tidigare för W800i och W710i men hade nästan glömt var man skulle leta:)

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-06-15 23:11

Varför i hela fridens namn kommer inte min K810i upp som en extern enhet när jag kopplar in USB-kabeln? Suck.

Själv köpte jag för knappt 20 spänn en plugin från feisar som gjorde att iSync lirar med min K810i. Feisar har även plugin för att få det att fungera med adressboken också. Men den struntade jag i då jag kör BluePhone Elite.

http://www.feisar.com/
http://www.mirasoftware.com/BPE/

K610i eller K810i?

Står i begreppa att byta telefon. Funderar på 610 eller 810. Vad tycker ni erfarna användare? Det är en viss prisskilnad, är den befogad?

Jag gillar personligen inte utseendet på K610i, men tror det är en bra telefon.
Nöjd med min K810i so far, knapparna tar dock lite tid att vänja sig vid.
Den stor skillnaden är väl att kameran är mkt bättre i K810i, och den har FM-radio om man gillar det.
K810i är något större men helt ok storlek och känns inte lika "klumpig" som K800i eftersom linskyddet har en bättre lösning.

Ja linskyddet är klart bättre på K810i än på K800i. På K800i så åkte linskyddet
upp väldigt lätt om man tex hade telefonen i fickan. Och öppnas linsskyddet startas kameran och telefonen drar en massa batteri. Är klart mer nöjd med min K810i som
jag fick hämta ut på försäkringen då min bullterrier satt tänderna i min K800i.

1
Bevaka tråden