Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hörsnäckor: Hjälp mig stänga ute den hemska gymmusiken

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tränar på ett gym som har vidrigt musikval på alltför hög ljudnivå.
Jag vill därför ha snäckor som är maximalt dämpade.
Jag hade granbeklädda koss plugs tidigare (vilka gick sönder). skulle vilja ha snäckor som dämpar ändå bättre om det finns. undrar nu om någon vet vilka snäckor som stänger ute mest av omgivande ljud och samtidigt har bra ljud. Har det gjorts något test där ljudisoleringen hos hörsnäckor testats?

Är tacksam för alla tips jag kan få / Henke, Göteborg

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-16 15:14

De flesta in ear har bra ljudisolaton. ja har hafft shure e2c och de har både bra ljudisolation och ett bra ljud och sitter stadigt runt nacken. Vill du ha bättre så finns ju lurar me aktiv brusreducering, fasst de är ju inte såna man sätter in i öronen så de kanske inte är de bästa att gymma med.

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-05-16 16:54

Fick ett par Skullcandy Full Metal Jacket igår och dom är otroligt sköna, snygga och stänger ut allt ljud. Perfekt för mig som hatar högljudda människor på tunnelbanan.

Skullcandy Full Metal Jacket

Hej och tack för tipsen - skulle gärna vilja höra uppfattningen från någon som provat flera olika proppar och veta vilka som isolerar bäst. att en person är nöjd med sina proppar säger ju inte så mycket om han/hon inte jämför med något annat. Någon som testat flera eller vet om nåt oberoende test?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-17 13:46
1
Bevaka tråden