Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft försenar ny Office plug-in för Mac

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Microsoft meddelar idag att en utlovad kompabilitetsmodul för Office 2004 blivit försenad till sent i höst. Modulen kommer levereras 6-8 veckor efter att nya Office 2008 lanserats för Mac.

Modulen tillåter användare att öppna dokument skapade med Office 2007 som släppts för PC och som använder hela nya filformat.

Ett fristående konverteringsverktyg som konverterar dom nya Word 2007 .docx filerna till vanliga Rich Text .rtf filer lanseras inom kort. Motsvarigheterna för Excel och PowerPoint kommer i sommar.

News.com hade nyheten om förseningarna.

Ursprungligen av Björnström:

Ett fristående konverteringsverktyg som konverterar dom nya Word 2007 .docx filerna till vanliga Rich Text .rtf filer lanseras inom kort. Motsvarigheterna för Excel och PowerPoint kommer i sommar.

Beta 0.1 är här nu:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/32498

  • Medlem
  • 2007-05-15 23:32
Ursprungligen av Rickard A:

Jag testade nyss. Formateringen är väl hyfsat okey. Om man nu vill leva sitt liv utan svenska tecken, vilket oftast blir en smula tradigt med svenska dokument.

Jag såg fram mot konverteringsmodulen. Inte det här tramset.

Jag vill helst inte ha två officepakter på min trånga hårddisk & såg fram mot att kunna göra mig av med NeoOffice, då jag av gammal vana föredrar word. Nu blir så inte fallet, då NeoOffice alldeles ypperligt klarar av .docx medan Microsoft verkar brottas med stora svårigheter med sitt eget format. Vän av ordning frågar sig hur i ... det är möjligt.

  • Medlem
  • 2007-05-16 16:45
Ursprungligen av FrrH:

Jag testade nyss. Formateringen är väl hyfsat okey. Om man nu vill leva sitt liv utan svenska tecken, vilket oftast blir en smula tradigt med svenska dokument.

Jag såg fram mot konverteringsmodulen. Inte det här tramset.

Jag vill helst inte ha två officepakter på min trånga hårddisk & såg fram mot att kunna göra mig av med NeoOffice, då jag av gammal vana föredrar word. Nu blir så inte fallet, då NeoOffice alldeles ypperligt klarar av .docx medan Microsoft verkar brottas med stora svårigheter med sitt eget format. Vän av ordning frågar sig hur i ... det är möjligt.

Är det någon som vet hur man blir av med programmet i sin helhet vore jag tacksam. Microsofts lilla konverterare drar ju in 8000 filer på disken.

  • Medlem
  • 2007-05-15 22:55

Vilka skitstövlar. Jag är ingen programmerare, men det känns inte som att de borde behöva vända ut och in på sig själva för att kunna stödja sitt eget format. Kan de inte lägga ned det helt, så kanske fler använder Open Office?

Snälla Microsoft, 25 MB stor XML-konverterare, 8000 filer som installeras på min hårddisk, kom igen? Okej, okej....det är beta men ändå!

Det är väl inte så farligt med 8000 filer? Ett program som iPhoto innehåller t.ex. 24245 filer (minst)

Hursomhelst, såvitt jag ser så installeras programmet bara på två ställen;

/Applications/Office Open XML Converter
/Library/Application Support/Microsoft/Office Converter Support/

  • Medlem
  • 2007-05-17 14:48
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Det är väl inte så farligt med 8000 filer? Ett program som iPhoto innehåller t.ex. 24245 filer (minst)

Hursomhelst, såvitt jag ser så installeras programmet bara på två ställen;

/Applications/Office Open XML Converter
/Library/Application Support/Microsoft/Office Converter Support/

Du har rätt i att antalet filer inte är det relevanta. Däremot tar din senare länk upp 145mb på min disk. Jag har ingen lust att ha drygt två hundra mb i anspråk av en applikation som inte ens klarar av att konvertera svenska tecken.

Men nu blir jag ju av med det. Stort tack för hjälpen!

Kommer Office 2008 vara helt bakåtkompatibelt så att man utan problem kan öppna dokument sparade som .doc i 2004 och spara om dom som .docx i 2008?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-16 11:52

Version 0.1.1 är släppt nu. Inga spännande nyheter direkt.
This update fixes an issue with beta expiration functionality. The issue causes the converter application to become unusable well ahead of its intended expiration date. This update is highly recommended for all users of the Microsoft Office Open XML File Format Converter for Mac 0.1 (Beta).

Microsoft Open XML converter

1
Bevaka tråden