Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med DVD uppspelning

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-05-15 12:03

Köpte mig en iMac 24" här om veckan och kan inte säga annat än att jag är super nöjd men har ett "problem" med den...

När jag ska se på DVD-film med den så fungerar det inte riktigt som jag har tänkt mig.

När man sätter i en skiva så startar ju det förinstallerade DVD programet så snällt men sen händer ingenting, skivan visas inte heller i Finder. Sätter jag däremot i en tom skiva så visas skivan i finder och jag kan bränna och kopiera filer precis som vanligt.

Däremot så kan jag se samma film som jag testar i iMacen i min MacBook utan några som helst problem.

Ska väl tilläggas att om jag startar VLC så kan jag se filmerna på iMac. (har testat med 4-5 filmer)

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-05-16 00:55

En gissning kanske?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-16 15:01

Om du går in i Systeminställningarna och trycker på iconen "cd och dvd" - vad står det att den ska göra när du matar in en dvd film?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-05-16 20:18

"Öppna DVD-spelare"

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-16 22:11

Märkligt!
Kan det vara så att du har kollat på en massa filmer som har annan regionskod? Tror att du kan byta 5 gånger innan den låser sig till den 5:e insatta skivan. Skulle det visa sig att den sista är en "region 1 kodad" rulle så kommer den inte vilja spela upp region 2,3..osv. Men om jag inte minns fel så bör en ruta komma upp där det står att skivan har fel regionskodning på...

Misstänker att VLC kringgår det men Apples spelare gör det inte. Jag skulle nog, om du inte får ett vettigt svar här, gå in på apples forum och söka där. Kan ju vara så att nått är defekt på din dator...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-05-16 22:42

Har haft min iMac i snart en vecka och jag ha aldrig kunnat se nån film utan VLC. MacBooken har jag däremot haft en längre tid och där har det aldrig vart något problem :S

Har ju inte ändrat någonting heller det är ju det som är lustigt.

har samma problem med min imac 24, ingen som vet va det kan vara? borde ju inte vara hårdvare fel eftersom att vlc kan spela upp filmerna..

1
Bevaka tråden