Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera logic express 7

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Ska precis beställa en intel-macbook. Kommer jag behöva uppdatera mitt logic express 7 som jag köpte till min g4 för att det ska fungera som det ska? eller är den gamla universal också? var skaffar man uppdateringen isf? och vad kan den tänkas kosta?

Hej!

Jag antar att du man uppgraderar gratis inom siffran så att säga. Så har du 7.1 t.ex. är det väl bara att ladda ned senaste uppdateringen.

Nu tror jag iof att 7 är UB från början så det ska inte vara några problem.

Såg nu att pro kostar 500:- från 7.0 till 7.2 och intelstöd. Hittar inget på express men det är väl samma sak med det antar jag.

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RSLID?mco=9401CFCB&nplm=MA336

Det är ju just det.. hur köper man det till express? funkar det med pro-updaten? Apple gör mig så förvirrad, och inte går det att kontakta dem heller...

  • Medlem
  • 2007-05-07 10:28

Nja.. det var ju ett bäst före datum på det som gick ut i mars... Hmmtidum. Det var änna lite meckigt det här. Är express 7.0 universal eller inte? och hur får man tag på 7.2?

  • Medlem
  • 2007-05-07 15:20

Aaa, så går det när man inte läser noga! :">

Vid version 7.2 blev logic Universal. Dvs, tidigare versioner är det inte.
När det släpptes kunnde man köpa en uppgradering av Pro-versionen för ca 500 kr.
Jag misstänker att detta även fanns till Express.(Då dessa är två olika...)

Testa att ringa applestore och se om det fortfarande finns att köpa.

haha.. ringde precis applestore, vilka kopplade mig till teknisk support. Efter en kvart och många vidarekopplingar senare så kom de på apple fram till att det inte fanns nån uppgradering för express. Jag måste sålunda köpa ett helt nytt program för 3000 spänn. Jävligt vettigt måste jag säga. Jag gillar normalt sett inte piratebay och dess gelikar, men just nu gillar jag apple mindre...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-16 11:38

tanka ner 7.2.. Finns ingen anledning att betala 500:- för UB stöd tycker jag.
Jag har köpt logic pro 7 för 9995:-. Då vill jag inte lägga till 500:- för att den skall
stödja min dator.

Rent moraliskt tycker jag du skall gå in på första närmsta torrentsida och tanka ner
7.2 dvd och 7.2 content. Mindre jobb...

Förövrigt så beställde jag 7.2 från apple, men det kom aldrig, då laddade jag ner, då vet man att man får leverans

  • Medlem
  • 2007-05-16 11:39

Redigerade bort pirateriet. Inget vi vill ha här.

"När jgb redigerar står blixten stilla." gammalt 99musik-ordspråk.

Nu är det väl inte bara intelstöd i v7.2 som man betalar för, utan det ingår en del andra förändringar också...

Låter ju helt mentalsjukt att Express inte går att uppgradera! Skriv lite arga mail till så många instanser du kan, det brukar alltid lösa sej om man är tillräckligt upprörd...

(där försvann mina planer på en Macbook, med Express, som mobil musikdator)

Tycker det låter som någon gjort ett misstag någonstans. Det går att uppgradera från Logic Express 6 till 7.2, så det verkar helt obegripligt att det inte skulle gå från 7.0 till 7.2. Ring och klaga, hota med konsumentombudsmannen, Råd och Rön och Sverker och alla andra du kan komma på så borde det hjälpa.

"Är det så att lilla Kalle här inte ska kunna uppgradera till såna här universella binärer? Är det så? Ska det vara så? Betalat dyrt av sina surt förvärvade slantar och så står han nu här med en låda gammal frukt. Fy katten säger jag! Allt Kalle här vill göra är ju att spela in några klassiska svenska kvalitetsörhängen i stil med fröken fräken och snabbköpskassörskan är det för mycket begärt?! PPC? Intel? Hörru du! Nu kommer du här och pratar tekniskt mumbojumbo så att ingen förstår."

  • Medlem
  • 2007-05-16 12:40
Ursprungligen av eskimo:

"Är det så att lilla Kalle här inte ska kunna uppgradera till såna här universella binärer? Är det så? Ska det vara så? Betalat dyrt av sina surt förvärvade slantar och så står han nu här med en låda gammal frukt. Fy katten säger jag! Allt Kalle här vill göra är ju att spela in några klassiska svenska kvalitetsörhängen i stil med fröken fräken och snabbköpskassörskan är det för mycket begärt?! PPC? Intel? Hörru du! Nu kommer du här och pratar tekniskt mumbojumbo så att ingen förstår."


hohoho, you made my day...

1
Bevaka tråden